[SKRIVA] Re: DN utgjuter sig om Bitcoin

  • From: Peter Nilsson <peter.w.nilsson@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 26 Dec 2013 19:24:05 +0100

Intresseklubben antecknar, Ahrvid ...
Det är beklämmande att se hur du och dylika teknikfetischister aningslöst
anammar allt som ni uppfattar som "nytt" bara för att det är "nytt"
FRÅGA: vilka i världen tror du har intresse av dylika "alternativa"system för
betalningar, som undviker banksystemet och övervakningen av penningtvätt? Röda
korset? Frälsningsarmen? Någon annan institution för välgörande ändamål kanske ?
Eller: kanske den internationella organiserade brottslighetenvars största
bekymmer ofta är hur de ska kunna omvandla sina kriminellt förtjänade pengar så
att de ser ut som ärligt förtjänta?
Idiot!
Peter