[SKRIVA] Re: Carl Bildt var CIA-agent

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 14 Mar 2014 13:11:39 +0100

From: rickard.berghorn@xxxxxxxxx
> Ja, var är de förfasliga kritstrecken? Och vad förfasligt handlade de om
> egentligen?
  Sådana kritstreck är en typisk signal i agentverksamhet. Man har en
överenskommen tid och plats, och med en signal (såsom  ett kritstreck) ger man
info om att det är dags att mötas där man överenskommit. Andra typer av
ställe.
> Ja jösses. Alla kan själva läsa artikeln jag länkar till och se hur du
> förvränger utan far med direkt osanning. Själv behöver jag bara ge detta
> citat ur artikeln (som också länkar till dokumenten):
> "Både Thorbjörn Fälldin (C) och Per Ahlmark (FP) minns att Carl Bildt satt
> med under förhandlingarna i riksdagshuset.
> De är bägge tydliga med hur hemligt mötet var.
  Men det saknas påståenden om att Bildt (medarbetare till  Gösta Bohman vid
den tiden, men han var säkert bara med vid *delar* av förhandlingarna, för
mycket fördes av partiledarna personligen, ensamma)  skulle ha sagt
konfidentiella saker. Han sade bara det som alla reportrar som  bevakade saken
redan visste.
  Till saken  hör att  varken Aftonbladet eller Per Ahlmark har
hedersmedlemskap i Carl Bildt Fan Club. (I Ahlmarks fall bl a pga Mellanöstern.
Ahlmark är starkt pro-israelisk. Bildt har en mer kritisk linje.)

ahrvid@xxxxxxxxxxx / Follow @SFJournalen on Twitter for the latest
 news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande, sf, fantasy,
kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) info
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /