[SKRIVA] Bra deckarserie och kinesisk TV-site

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 29 Dec 2009 15:52:11 +0100

Jag har kanske (minns inte) tipsat om det tidigare. Men inget gott som inte må
upprepas. En av mina favoritdeckarserier på TV är "Monk". Den gick på TV9, som
jag hade en kort tid, och jag har sedan via en kinesisk site kunnat monka
vidare.
  Adrian Monk är en halvautistisk f d polis full med fobier och hang-ups, som
spårade ur när hans fru mördades och sedan dess arbetar som civil konsult för
polisen. Han löser alla fall med briljans och inneboende humor! Två saker är
utmärkta med denna serie:
  1) Det är riktiga pusseldeckarmysterier. Monk kommer på någon liten detalj
(som redovisats tidigare) som löser brottet. Och det är vanligen väldigt
finurliga brottslösningar och även intriger. Jag gillar sådant.
  2) Detektiven Monks personlighet leder till den ena dråpliga situationen
efter den andra. Det blir utmärkt humor. Monk vill att saker ligger i raka
linjer. Han tål inget som avviker från hans normala liv. Han är rädd för allt.
Och han har en söt kvinnlig skötare som får bända och brottas med alla hans
hang-ups.
  Det hela blir en kombination av skarpsinne och mänskliga brister som är
ganska roande. Tony Shaloub som spelar Monk gör det med utmärkt inlevelse.
  Man kan hitta avsnitt av serien här:

http://www.free-tv-video-online.info/internet/monk/index.html

För den som vill ha anknytning till julen kan man hitta avsnittet "Monk and the
Secret Santa" här (klicka vidare sedan för del två):
http://www.free-tv-video-online.info/player/tudou.php?id=TtS0FWidkrA

Det ligger på en kinesisk (tror jag; majoriteten av länkar går till kinesiska
siter) site som i övrigt har MASSOR av både TV-serier och filmer.
  För den som invänder mot piratkopiering, vill jag få noterat att sådana
skumheter gör sig siten ev skyldig till - men att titta på en dataström som
levereras utifrån är i sig invändningsfritt. Det är bara att titta runt och se
olika program (det är ingen kopiering som du iaf utför). Många av
Tv-programmen/filmerna finns kanske bara i låg upplösning (i en del fall kan
man få högre) och det må hacka om belastningen är hög. Men klaga inte - det är
gratis. För mig är det perfekt att ha en liten ruta med ett program i ena
hörnet, medan jag kan göra annat på skärmen samtidigt.
  Sådant här - siter med bildströmmar med roliga program, filmer m m - finns
det hur mycket som helst av på nätet. Så hur i all världen kan någon inbilla
sig att man kan "stoppa" det? Den som tror det lever på stenåldern.

Hitta hetaste singlarna på MSN Dejting!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid=1002952-----