[SKRIVA] Bra böcker om du skriver SF (eller är intresserad av rymden)

  • From: "Eva Holmquist" <eva.holmquist@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <fanac@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 6 Jun 2012 13:19:56 +0200

Hej allihop!    :-)
Jag har sammanställt en lista på de faktaböcker (och en podcast) som jag
återkommer till gång på gång. Om du skriver SF och/eller är intresserad av
rymden så kan du nog också hitta något guldkorn bland dem, se
http://ettknytt.blogspot.se/2012/06/bra-faktabocker-for-dig-som-skriver.html

Jag har enbart tagit med dem som jag verkligen tycker är riktigt riktigt
bra. Är det någon som jag missat som du tycker är väldigt bra?
Jag tar gärna emot tips.

Trevlig nationaldag på er!      :-)
/Eva

Eva Holmquist
Astronomgatan 2
554 48 Jönköping
eva.holmquist@xxxxxxxxx
www.ettknytt.blogspot.com

Som rådgivarens dotter har Lola alltid gjort vad alla förväntar sig. När
hennes far bestämmer att hon ska gifta sig med skrivaren Tammas - trots att
hon älskar Pellas - inser Lola att hon måste kämpa för det hon vill.
Berättelsen visar att makttörst och ovilja till förändring finns i alla
kulturer. Hos oss, såväl som på rymdskepp som färdats i 350 år.