[SKRIVA] Re: Borås (var: Korkat om "korkek" )

  • From: Rickard Berghorn <berghorn@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 5 Jul 2007 00:08:40 +0200

Ahrvid:

Först, på Sunkit i måndags träffade jag kulturredaktören på Borås Tidning, på semester i Stockholm. Hans intresse för Sunkit var att BT skrivit om Kristenson/Trampe/Boströms bok om Sveriges sämsta skivomslag (ett tungt bidrag var från Borås!). Trampe gav redaktören en CD-skiva med min sång (hm) "Åh, jag älskar Borås!". Detta intresserade hr kulturrredaktörern så pass mycket att han sade att det kanske blir en artikel i BT om låten. (Han skulle höra av sig, i så fall andra halvan av juli. Vi får se.)

Det här var också ett kul sammanträffande, som jag måste nämna. Jag och kompisen gick en behaglig, planlös promenad genom Borås i fredags kväll, eller om det var i lördags. Vid en uteservering pekade hon ut just honom: där satt kulturredaktören på Borås Tidning. Senare under kvällen siktade vi honom igen, där han till synes spontant tagit på sig rollen som gatumusiker utanför en annan servering. Han spelade gitarr och någon annan improviserade trumma på fodralet. Jo, det var en skön, långsam och halvberusad sommarkväll.

Kulturredaktören lär ha bakgrund som punkmusiker. Om han dessutom är kultig nog att gå på Sunkit kanske man borde skriva något lämpligt till hans sidor...

Jag är övertygad om att du kan hitta rollspels/andra-spel-föreningar i Borås. Kolla Sverok. En del av dessa kan säkert övertalas att även omfamna sf/fantasy/skräck-litteratur. Om du är desperat alltså.

Vi får se. Det finns ingen anledning att oroa sig; Göteborg ligger ju också ganska nära.

  Åh, jag älskar Borås!

Jo, jag tycker bättre och bättre om den (har varit där några gånger de sista åren). Inte för opersonligt stort eller trångsynt litet, med vackra stadsmiljöer och med lagom akademisk prägel (högskolan).

/Rickard