[SKRIVA] Bonniers köper Kartago

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 10 Jan 2010 20:10:20 +0100

Bonniers (som äger DN) har köpt serietidningsförlaget Kartago från Schibsteds
(som äger SvD). Enligt Rolf Classon på Kartago beror försäljningen på att
Schibsteds lägger ned all bokförlagsverksamhet (dit serieutgivningen räknas) i
Sverige. Kartago utger bl a Rocky. Arne Anka och Jan Lööfs serier. I samband
med köpet överger Kartago sitt kontor på Tavastgatan och flyttar till BOnniers
kontor på Sveavägen.
  Och möjligen innebär det också förändringar av seriestriputbudet i SvD och
DN...

--Ahrvid

...seriesidorna i de största tidningarna tyvker jag är förslummade. Det skall
vara urtrista svenska serier, och en del kör i färg (som om det gör en trist
serie bättre!). Tacka vet jag förr i tiden då vi hade Tom Puss, 113 Wilmer och
Dragos!

Nya Windows 7 gör allt lite enklare. Hitta en dator som passar dig!
http://windows.microsoft.com/shop-----