[SKRIVA] Re: Biografi om Murray Leinster/Will F Jenkins

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 19 Mar 2010 14:26:11 +0100

From: sten.rosendahl@xxxxxxxxx
> Intressant! Ska absolut läsa "A Logic..." Det verkar också finnas
> några begagnade ex av The Murder of USA:
  Tack för tipset! Men dels är exen för dyra, dels köper jag aldrig något över
Internet.
  Det finns många böcker man "skulle vilja ha" men kanske aldrig lär få lägga
vantarna på. Som tur är finns dock många böcker man faktiskt har som man inte
hunnit läsa, så läsbrist finns inte...
  Det finns ett antal av Murray Leinsters böcker på svenska, i
kioskpocketserierna på 70-talet (LP-Pocket och Kalla Kårar). Och det är inte
svårt att hitta hans engelska böcker begagnat.
   The Murder of USA syns intressant, eftersom det är en "mordhistoria på ett
helt land". Helt plötsligt droppar missiler ned från skyn i USA och utplånar
ett antal stora städer - men ingen vet varifrån de kommer. Med detektivig
slutledningsförmåga får hjälten sedan försöka reda ut Whodunnit. Ett intressant
koncept.

Mejla i busskön! Hotmail i mobilen
http://new.windowslivemobile.msn.com/SE-SE/windows-live-hotmail/default.aspx-----