[SKRIVA] Re: Bakshis "Sagan om Ringen" SVT2 14.30

  • From: Stewe Lundin <stewe.lundin@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 7 Jan 2014 10:42:54 +0100

Den här minns jag med värme det var en av mina första kontakter med Tolkien
världen efter det så följde böckerna i rask takt.
Även om förtsa boken kanske inte var en bladvändare. Det krävdes nog ett
par försök för mig som 11åring att ta mig igenom den. Men så snart jag kom
till Moria så gick det bättre.
Någon som läst de nya svenska översättningarna?

Grabben lyssande på Bilbo i ljudbok, jag hade svårt att förlika mig med
vissa saker.

/Stewe