[SKRIVA] Re: Bah Kunkes kulturfloskler

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 06 Nov 2014 18:37:34 +0100

---- On Thu, 06 Nov 2014 16:57:21 +0100 Ahrvid  wrote ----
>Nyutnämnda kulturministern Alice Bah Kunke skrev i går en artikel i DN, för
>att förklara sin kulturpolitik. Artikeln blev starkt kritiserad för att mest
>utgöra en samling tomma floskler. Ni kan väl döma själva:
>
>http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/alice-bah-kuhnke-kulturen-ar-grunden-i-ett-ekologiskt-samhalle/

Så alltså, med bra kultur slipper vi koldioxidutsläpp och växthuseffekten.
Fantastiskt.

Se bara till att skådespelare i Lars Norén- och Shakespeare-pjäser inte flåsar
för mycket under fäktscener och utskällningar, eftersom en kulturpolitiska
utandningsluften är koldioxidberikad. För att inte tala om Schwarzenegger och
Stallone, som förutom tt flåsa också actionfräser runt i miljöpolitiskt
inkorrekt flygplan, helikoptrar och bilar. Och därmed är det givetvis också en
genuspolitisk fråga, mitt i all tramsförvirring.

Svensk kulturpolitik och -debatt, det är grejer det. Och folk undrar varför det
bara är intellektuella medelmåttor och tramsopportunister som framhärdar i det
som en gång var svensk kulturjournalistik.

/ Rickard

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).