[SKRIVA] "Antikvariat" för skräplitteratur

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 4 Feb 2010 11:24:10 +0100

alex Schulman, den evige odågan, har öppnat ett "antikvariat" för
skräplitteratur. Se:

http://www.realtid.se/ArticlePages/200910/16/20091016110008_Realtid368/20091016110008_Realtid368.dbp.asp

Ur sortimentet:

 "* Harlekin
  * Reader's Digest
  * När Var Hur 1979-1986
  * Grottbjörnens folk
  * Tantsnusk
  * Fantasy
  * Svenska självhjälpsböcker
  * Chick-lit
  * Ronnie Sandahl
  * Dean R. Koontz
  * Erotiska noveller
  * Guinness Rekordbok (daterade)
  I övrigt noterar Realtid.se vid en titt i hyllan bland annat Bert Karlssons
självbiografi ”Mitt liv som Bert”, utgiven 2007 på Berts förlag Heja Sverige,
några böcker av Jan Guillou och Liza Marklund, samt en bok i samhällskunskap.
  – Drömmen är att ha 3–4 kunder om dagen, säger han och uppger att han säljer
Grottbjörnens folk av Jean M. Auel för 1.200 kronor. Boken har han fått av sin
svägerska Ninni Schulman. Den bok han själv författat tillsammans med Carolina
Gynning, ”Privat”, säljer han för 700 kronor.
  – Men min bok Skynda att älska säljer jag inte alls här. Den anser jag
nämligen inte vara skräplitteratur."

  "Antikvariatet" ligger snett emot gamla Nalen på Gata Regerings, men
egentligen är det hr Schulmans skrivkontor, och det är väl därför prisrena är
som de är - och att antikvariatsägaren inte vill ha så mycket spring i lokalen.

--Ahrvid

Ps. Notera att fantasy anses vara skräplitteratur. Hm.

Hitta kärleken!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid=1002952-----