[SKRIVA] Re: Annas citat

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 16 Aug 2011 12:47:10 +0000

> Du misslyckades totalt med att bevisa någonting med det här inlägget, Pia.
> Mina uttalanden som du har klippt ut ur sina sammanhang handlade KONSEKVENT
> om kvalitetskontroll av skattefinansierad verksamhet. Ingenstans
> ifrågasätter jag själva finansieringen av systemen i sig.
>
> /Anna

Nej, Anna, dina inlägg handlar i grunden om förakt för svaga och sjuka.  Du
antyder
att "somliga" använder sig av trygghetssystemen för att de är lata parasiter
som du ju
nu också skrev. Lata som inte ids skola om sig.
"Diabetikern" är en symbol för alla sjukskrivna. För övrigt finns det
diabetiker som
blir blinda av sin diabetes exempelvis. De lär ju få
skola om sig kanske, om de t ex kör taxi.

Och under en omskolning lär de ju uppbära någon sorts omställningsbidrag.
Om nu inte den enskilda individen, som fått sin tillvaro sönderslagen av
sjukdom, förväntas
att själv finansiera sin omskolning med privata medel.