[SKRIVA] Re: Ang tjafs

  • From: Alexander Stamou <alst3355@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 08 Jun 2007 16:25:45 +0200

Robert Jonsson skrev:
Den 2007-06-08 skrev *Rickard Berghorn* <berghorn@xxxxxxxxxxxxxxxxx <mailto:berghorn@xxxxxxxxxxxxxxxxx>>:

    ... med skillnaden att jag de facto försöker få slut på det här
    fåntjafset.

Det spelar inte mycket roll vad du gör. Den kommer fortsätta oavsett vad du skriver och det enda du gör är att bidra till mer tjafs. Gör som jag, håll tyst istället. (Vid ett flertalet gånger har jag faktiskt vairt på väg att skriva brev och rätt felaktigheter som sagts, men jag vill inte dras in i det igen. Inte för jag har något emot tjafset, mest för jag har dålig tid att bedriva diskussioner om det.)

Lustig mänsklig tendens det där, att identifiera sig så mycket med saker, inklusive sina egna argument i diskussioner, att man känner sig manad att försvara dem. Ibland kan man tänka sig att det beror på att man är mån om sitt anseende, men det räcker inte som förklaring generellt sett. Det är typiskt mänskligt att betrakta något man engagerat sig i som "sitt", som en del av sig själv, och därmed något som måste skyddas mot inkräktare. Skrev jag lustig tendens? Jag menade tragisk. Men det är klart, den har sina poänger också. Ibland.

:A
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).