[SKRIVA] Re: Ang: SV: Klassiskt problem

  • From: gittans@xxxxxxxxxxx
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 12 Aug 2008 18:14:14 +0200

On Fri, 8 Aug 2008 12:43:26 +0200 (CEST), "ahrvid@xxxxxxxxxxxx"
<ahrvid@xxxxxxxxxxxx> said:
> Från: llinl@xxxxxxxxx
>
> Nå, då får du tio IQ-poäng, och blir härmed en av tio människor på
> planeten
> som får rätt att bära ett plus efter ditt namn (som Ralph 124C41+).
>   Man kan säga att tvåkronan och trekronan (om vi får kalla det så)
>   hamnade på
> fel sida i uträkningen. Tvåkronan skall ingå i de 3x9=27 och trekronan är
> det
> som blir över (men i beskrivningen får man det via förledande
> formuleringar att
> låta som om tvåkronan är det som blir över).

Förklara gärna igen. Jag är inte säker på att jag begriper.

Om de får en krona tillbaka har de betalat nio kronor, totalt 27 kronor.
Så långt måste det vara klart. Av det överblivna har två kronor gått
till piccolon. Det återstår en krona, så långt jag kan se.

Siffrorna snurrar runt... Borde kanske fundera på det litet till.
/  Birgitta Svensson  :
/ gittans@xxxxxxxxxxx :

--
http://www.fastmail.fm - Choose from over 50 domains or use your own