[SKRIVA] Ang: [SKRIVA] Twistendnovelltävling: Guds Sång

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 12 Sep 2008 14:32:02 +0200 (CEST)

Från: mikael.s.eriksson@xxxxxxxxx
  (Några kommentarer. Först dock: i natt 24.00 går deadlinen ut för twistend-
novelltävlingen, som faktiskt fått en hel del bidrag - jag har postat två
själv. Den som har någon rolig twistend-idé bör posta tävlingsbidrag här på
listan. OK?)

>Padmar var den siste av Avroberna att frysa till is. Medan de andra
>stod frusna i sina bon förflyttade han sig över planetens yta
>och placerade ut de ledningar och antenner som behövdes. Medan han
>arbetade bönfall han sin gud om att ge ett tecken från sig under
>den kommande vintern.
  Halvbra inledning. Litet förvirrande beskrivning. Men det klarnar väl?

>Padmar var, liksom alla andra Avrober, fyra meter hög och liknade
>en klump av röd gele. Vid behov formade han tentakler för att koppla
>ihop två ledningar eller flytta en antenn.
  Litet klicheartat. Klump av gelé har vi hört förut!

>Vintern kom. Planeten lämnade sin stjärna bakom sig. Den plöjde
>genom stjärnans oortmoln under en lång tid. Signaler från fjärran
>nådde planeten och fångades upp av Avrobernas mottagare.
>Till sist vände planeten inåt igen och kom tillbaka till värmen
>bland de inre planeterna.
  Litet mycket background, och kanske för litet story. So far.

>Avroberna svängde sina tentakler och föll in i Padmars sång:
>"Come on let's twist again like we did last summer..."
  Uuuuh! En av de värsta twistends jag sett! (Men det förtjänar nästan en
medalj! Slutet är dubbelt överraskande. Dels i sig, dels genom att det är *så*
dåligt...)