[SKRIVA] Ang: Re: Vattenkrigsfiasko?

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 9 Aug 2008 13:39:44 +0200 (CEST)

Från: ulfb@xxxxxxxxxxxxxx
>Jag fick ikv�ll reda på att det flyttats, av en som sett det på n�tet.
>Och mycket riktigt kunde man l�sa på nyhetssajter om flytten.
>T ex meddelade Metro kl 11:21 att den flyttats till Djurgården.
  Hm, ja det var ju bussigt för oss som litat på uppgiften i tidningarna, och
som i alla fall velat se vattenkriget! (Man kunde ha meddelat en site, och sagt
"Håll utkik efter ev programändringar!")
  Nå, två timmar senare, vid Medborgarplatsen såg jag fyra ungdomar klädda i
rött och med bamsevattengevär komma gående. Uppenbarligen hade de varit med i
något vattenkrig, men jag trodde vid tillfället att det helt enkelt varit ett
mindre vattenkrig och jag bara missat det.
  Någon som vet hur många som var med i vattenkriget? Det talades om att 9000
pers anmält sig.
  Det haade varit mycket roligare om 9000 pers invaderat Gamla Stan och gått
omkring och sprutat bland turister.