[SKRIVA] Ang: Re: Falsk blog stoppad

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 29 Feb 2008 19:33:15 +0100 (CET)

Från: johan.remer@xxxxxxxxx
>Tekniskt sabotage? Nej, på inget vis.
  Så du tycker inte att en förfalskning är tekniskt sabotage? Det är väl det
minsta det är! Det är en del annat också, men det börjar med att använda
tekniska medel för att göra en falsk framställning. (Och det är i sig
sabotage.)

>Bedrägeri? Nej, inte det heller då allt som fanns på sidan var skrivet
>av dig själv.
  Men inte postat av mig på någon "blogg". Du tycker inte att en person själv
skall ha rätt att bestämma över sitt material? (Min uppfattning är att man
skall ha det, dock med undantag för USA-lagars "fair use" eller äldre svensk
lags "enskilt bruk". Men publik postning inför potentiellt miljarder användare
går utanför det. Användning av material för att förklena upphovsmannen är
aldrig rätt heller - det bryter mot ideell upphovsrätt.)
  Din statistik om SKRIVA är delvis fel, men framför allt irrelevant. Så du
tycker inte det postas tillräckligt? Än se'n. Det är minst av allt mitt fel.

> dessa utmärkta mailing-listor.
  Men det bör påpekas att utmärktheten i censur, dvs "moderering", mycket
starkt kan ifrågasättas. SKRIVA:s grundprincip har alltid varit att sky slikt.

>berätta vad denna idiot har gjort för att förpesta Sverifandom.
  Blotta närvaron utgör förpestning, med tanke på att det är någon som brukar
tekniska sabotagemedel. Det är bland det värsta man kan syssla med. Det är som
att sända ut virus, göra crackerintrång och förstöra, plantera trojaner. Men du
jämför det förstås med att stjäla cyklar... (Personligen finner jag även
cykelstöld allvarligt. En cykel är värd typ 1000 kr, och det är en bra bit
allvarligare än snatteri till att börja med.)

--Ahrvid

Ps. Folk kan ju fundera på om de tror på en Johan Remer...