[SKRIVA] Ang: Re: Ang: Liftarens guide till galaxen

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 20 Sep 2008 15:28:39 +0200 (CEST)

Från: anders@xxxxxxxxx
>Rättelse. Det finns två, till och med.
  Tack för historiken, som såvitt jag kan se är korrekt.
  Men det har iaf funnits *tre* liftarklubbar (som du vet). Det fanns också
The Swedish Pan-Galactic Gargle Blaster Drinking Society, som startades av en
John Thelin, vilken slarvade bort bandet till min första Douglas Adams-intervju
(sådär 1981-82 eller något - jag hade träffat DNA på en boksignering i
Birmingham när jag tågluffade). Pan-Galactic-drickarklubben verkar dock inte
haft någon påtaglig aktivitet. Thelin gick sedan och blev stand-up-komiker. Men
jag har inte sett honom i den rollen på ett bra tag nu.

>Ända sedan jag först försökte dra igång igen efter 11 maj 2001 har jag valt
>i fansammanhang välkända Loch Ness som pub. Enkelt för alla sf-fans som går
>på pubmöten ändå ibland, och kanske möjligtvis skulle råka gilla Douglas
>Adams specifikt också... Nästa gång är 9 oktober!
  Det verkar som om de reguljära sf-pubmötena på Loch Ness har dött ut, pga
ointresse. Men det är ett bra ställe, så drar du igång något för GLR
utannonsera det rejält, så kanske, kanske det kommer folk. (Jag också, kanske,
kanske. Mitt problem är dock att jag är för fattig för att dricka öhl på lokal.
Jag har annat att slänga 40-50 kr/glaset på. Då jag varit på pubmöten har jag
druckit vatten eller medhavd cola. Suck.)

> Två av de första gångerna
>våren/sommaren 2001 kom ett par pers från diverse listor, bl a Ahrvid en
>gång. Ahrvid var ett stort stöd när jag drog igång GLR från starten och var
>för övrigt idégivaren till att kombinera torsdag, 42, pub, öl och jordnötter
>till en mötescykel med pubmöten var sjätte torsdag.
  Nå, tack för de orden. Jag minns mötena på Östgötakällaren.

>IGLK är för övrigt i praktiken bildat som en studentförening på KTH, och
>höll från starten sina möten i en sal på KTH, sal E2 om jag minns rätt från
>vad jag läst mig till.
  Japp.