[SKRIVA] Re: Ang Ahrvids falska identiteter

  • From: "Bruce Harris" <nitro2k01@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Jul 2007 01:12:16 +0200

On 10/07/07, Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> wrote:
Den 2007-07-09 17:45:49 skrev Bruce Harris <nitro2k01@xxxxxxxxx>:
>>    Vilken "sakfråga"?
> Sakfrågan
   Men ditt dilleri om din påstådda "sakfråga"
Det är inte en "påstådd 'sakfråga' ". Definitionen av en sakfråga är
det som är saken för diskussionen. Om jag startar en diskussion om
diskmaskiner "saken i frågan" i diskmaskiner. Om jag startar en
diskussion om tomtar och troll illhör tomtar och troll sakfrågan. Nu
råkade diskussionen jag startade handla om dina flaska identiteter,
och då är det det som är sakfrågan i den här diskussionen.

rör saker det är
tvivelaktigt om du ens skulle ha rätt att fråga om.
Jaså? Varför skulle jag inte ha det? Du har ju frågat mig om precis
samma sak när det gäller Eva. Varför skulle du plötsligt ha mer rätt
att göra precis samma sak?

Vad får dig att tror
att du skulle ha rätt att kräva vilka upplysningar du vill, när som helst
och av vem som helst? Du får väl fortsätta dilla (ger alltid litet mer
trafik och mer liv på luckan)

men dina teorier om ditt eller datt har inte
andra skyldighet att kommentera eller ens ta ställning till.
Nej det kanske du inte har skyldighet att göra, men du framstår som
ett fån när du förnekar något väldigt uppenbart. (Eller skulle ha
gjort om listan hade haft medlemmar som brytt sig)

(Och det blir
extra föreståeligt, när du hoppar på och hånar folk med att vränga till
deras namn, att de inte har lust bry sig.)
Se: <//www.freelists.org/archives/skriva/07-2007/msg00069.html>

> Listmedlemmarnas reaktioner
   Verkar vara *gäsp*.
Listans reaktion på ALLT verkar *gäsp*. Listan verkar faktiskt ganska
död, förutom dig och mig, och väldigt sporadiska inlägg av ett par
andra personer. (Och det gällde redan innan semestertiderna började)
Du borde istället tacka mig för att jag sparkar lite liv i den.

Och eftersom du återigen felciterade mig bifogar jag det korrekta citatet nedan:
On 09/07/07, Bruce Harris <nitro2k01@xxxxxxxxx> wrote:
Listmedlemmarnas reaktioner för ett par månader sen när avslöjandet
kom.
Se även: <//www.freelists.org/archives/skriva/07-2007/msg00046.html>

On 10/07/07, Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> wrote:
> Och snälla du, bryt inte mot netiketten genom att byta ämnesrad.
   Det är dålig hoppa på angripa folk i ämnesrader, så nätikettsbrott
svarar snarare du för. Och ämnesraden är MIN från början, så jag sätter
den som den skall vara.
Då byter jag härmed diskussionsämne. Dessutom är det som sagt inte ett
personangrepp utan ren sanning. Sen får väl man, om man följer
ämnesraderna, tro att du för en diskussion med dig själv om 07.07.07
Att byta ämne är inget konstigt på en mail-lista, jag tror snarare
ditt motstånd beror på att du inte vill ha så obehagliga saker öppet
synliga i arkivet.

Love. /Bruce Harris

-----BEGIN 2ROT13 MESSAGE-----
Low Bitrate Netlabel: <http://f-label.tojt.net/>
Blog:
<http://gameboygenius.8bitcollective.com/>
SKRIVA på Lysator. Ditt Ahrvid-fria alternativ:
Sätt på ett par flipflops, vippa på rumpan
och gör det här till en minnesvärd sommar!
-----END 2ROT13 MESSAGE-----