[SKRIVA] Amelia Fan-GoH på Norcon

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 18 Jun 2009 17:43:47 +0200

Jag vet inte om någon noterat det (och själv såg jag det på Amelias site
Stenskott.wordpress.com), men vår fanniske europarlamentariker (om Lissabon går
igenom) Amelia Andersdotter är Fan-GoH på Norcon 23 i Oslo nu i helgen. Eller
"heders-fanne-gäst", som hon skriver.
  Tyvärr verkar det finnas ett stort underskott på officiella hemsidor för
Norcon. Det förefaller finnas typ noll (i alla fall som Google kan hitta). Det
finns en del kalendersitenoteringar som inte är från Norcon själv, men de
verkar vara gamla och nämner inte Amelia. De kalendersiter jag fann var:

http://oslopuls.aftenposten.no/hvaskjer/arrangement/article182712.ece
http://kreativtforum.no/?ID=Calendar&guid=fd623ef6-fa2c-428b-93ff-ccb26064b571
http://www.litteraturhuset.no/program/2009/06/norcon2.html

Men infon där är mager. Jag skall inte på Norcon, men en eller annan
ytterligare svensk lär väl dyka upp. Och så kan man diskutera hur norska
oljepengar slängs in i projektet att låta världens minsta biltillverkare köpa
SAAB - det är en riktigt science fiction-historia! *
  Kanske blir det litet konspirerande för att få fart på ett norskt Piratparti
också?
--Ahrvid

Ps. Men till Finncon tänkte jag styra kosan iaf.

* Eller hur den norska säkerhetstjänsten avlyssnar kung och regering...! En
1984-historia.

IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2010
(1000 kr i förstapris) senast 31/8 till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och
ahrvid@xxxxxxxxxxx .
Invite your mail contacts to join your friends list with Windows Live Spaces.
It's easy!
http://spaces.live.com/spacesapi.aspx?wx_action=create&wx_url=/friends.aspx&mkt=en-us-----