[SKRIVA] Re: About SaM, Sam J and sf magazines

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 10 Nov 2014 07:17:38 +0100

---- On Sun, 09 Nov 2014 22:46:42 +0100 Ahrvid  wrote ----
>Rickard:
>
> 1) I så fall är du lika dement. Jag kollade alla inlägg med din
> rubrik som tillhytte John W Campel epitetet "ärkerasist". Det
> var alltså inte Delany som var din (enda) källa, utan Michael
> Moorcock. (Det angav du utan källhänvisning, så man måste
> göra en frassökning i Google för att hitta debattmaterialet.)

Ja HerrejössesMinGudOchSkapare. Den som vill ta del av verkligheten och inte
bara Ahrvids förvillanden och desinformation:
//www.freelists.org/post/skriva/rkerasisten-John-W-Campbell-VAR-Fantasypriset-Howard

För övrigt tack till Ahrvid att han givit ännu en källa med exempel på
Campbells ärkerasism. (I Delanys artikel kan man läsa exempelvis detta: "There
reputedly exists a letter from him to horror writer Dean Koontz, from only a
year or two later, in which Campbell argues in all seriousness that a
technologically advanced black civilization is a social and a biological
impossibility...") http://www.nyrsf.com/racism-and-science-fiction-.html

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).