[SKRIVA] Re: About SaM, Sam J and sf magazines

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 09 Nov 2014 20:12:27 +0100

---- On Sun, 09 Nov 2014 19:45:26 +0100 Ahrvid wrote ----
> Om jag minns rätt gav du en enstaka källa, som bestod
> av en debattartikel av Samuel Delany, med några få lösa citat
> - noga urvalda citat utan kontext (eftersom det var en
> debattartikel).

Du och ditt minne är inte bästa vänner; envar kan själv i listarkivet läsa vad
som skrevs på listan 23-24 oktober i år. Det fanns tillräckligt mycket annat
material för att Delanys artikel överhuvudtaget skulle behöva nämnas.

Ge dig, Ahrvid. Det går inte att sopa detta uner mattan och låtsas som
ingenting, bara för att Campbell är kanoniserad i genren. När man kan tala
öppet om Jack Londons, Ezra Pounds och Strindbergs dumheter samtidigt som man
erkänner dem för annat, så ska man banne mig kunna vara lika rationella när det
kommer till superbegåvningen och fnoskpellen Campbell.

/ Rickard

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).