[SKRIVA] Re: About SaM, Sam J and sf magazines

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 9 Nov 2014 19:45:26 +0100

Rickard:
  Om jag minns rätt gav du en enstaka källa, som bestod av en debattartikel av
Samuel Delany, med några få lösa citat  - noga urvalda citat utan kontext
(eftersom det var en debattartikel). Det är inte mycket att hänga upp något på.
Vad du gör är att försöka revalvera dessa kontextlösa småcitat från tredje hand
tills du blir röd i ansiktet. Jag vet ingen som förnekar att JWC kunde slänga
ur sig fraser som kan uppfattas rasistiskt (inte  alltid som egen åsikt utan
som provokation, han var f ö samma tidsepoks barn som t ex Lovecraft) men för
att få honom till Jätterasisten Adolf bör du göra sannolikt att det skulle ha
varit framträdande och ledande budskap - och det hsr vi verkligen inte fått se.

ahrvid@xxxxxxxxxxx / Follow @SFJournalen on Twitter for the
latest news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande, sf,
fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) info
www.skriva.bravewriting.com<http://www.skriva.bravewriting.com> /
Om Ahrvids novellsamling Mord på månen:
http://zenzat.wordpress.com/bocker C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! /Nu
som ljudbok:
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs
även AE i nya E-antologin E-Xtra Vildsint
https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ