[SKRIVA] AE i några antologier

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 13 Aug 2014 00:48:03 +0200

Novellmästarna firar 10 år i år och utger därför en serie antologier
elektroniskt, med medlemmarnas noveller, vanliga äldre saker. Här är några jag
är med i (finns på bibliotek, hos Elib och på många andra håll):
Vinnaren tar allt:
https://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘87711117

Livet - ensexuellt överförd sjukdom somalltid slutar med döden:
https://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘87711095

Sanningen...finns där ute:
https://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘87711109

Den sista är rätt mycket sf. Mina bidrag har bl a stått i Novellmästarnas
tidningspaket (som utkom för ett antal år sedan - jag har tidigare förtäljt om
dem). Fler antologier kommer.
  Jag tror priset är ganska lågt, men prova gärna också att LÅNA antologierna
på ditt lokala bibliotek! Gratis. Om du nu har en E-bokläsplatta. Bertil Falk
är också med, och andra.

--Ahrvid

Ps. Tävlingsjuryn är nu klar. Samma som förra året, som jag tyckte gjorde ett
utmärkt jobb: Niklas Krog, Pia Lindestrand och Karolina Bjällerstedt Mickos.
Vässa pennorna och gnugga geniknölarna nu!

Pps. Jag drar på onsdagen till årets sf-världskongress (Loncon 3,  se tidigare
info). Men man skall ha WiFi där så hoppeligen kan jag hålla kontakt med
listan, och kanske ge litet rapporter. (Följ också min Twitterström,
@SFJournalen.)

www.skriva.bravewriting.com & delta i FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2014
http://www.skriva.bravewriting.com / Om Ahrvids novellsamling Mord på månen:
E-antologin E-Xtra Vildsint https://bokon.se/ebok/vildsint_jens-stenman /