[SKRIVA] Re: AB om mediafans

  • From: info <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 16 Oct 2014 17:25:01 +0200

---- On Thu, 16 Oct 2014 09:53:21 +0200 Ahrvid  wrote ----
> Av någon anledning kommer jag att tänka på begreppet "att förutsätta vad som
> skall bevisas".

Tyvärr, käre Ahrvid, men detta är just det du sysslar med. Du vill till varje
pris vara lojal mot de nördkotterier du tillhör, alltså går önsketänkandet och
baklängesresonemangen i spinn. Och givetvis finns det mer än gott om personer i
din omgivning som är beredda att hålla med dig, hur falska resonemangen än är;
men det betyder ingenting i frågan om vad som är sant, rätt och riktigt. Att
döma i egen sak är och förblir dårarnas och skitarroganternas lekstugelek.

> En synnerligen tvivelaktig "analys". För det första är bokläsare
> (vilket sf-fans är, i olikhet mot mediafans) inte "nördar".

Herregudminskapare. Världens största blånördar -- sf-fans -- är inte nördar. Då
vet vi det. Eller i alla fall Ahrvid.

/ Rickard

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck  *  �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).