[SKRIVA] 5000 Twitter-följare

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 2 May 2012 00:09:32 +0200

Litet i förväg, men den "magiska" gränsen 5000 Followers kommer att bräckas i
natt (något tjog följare kvar bara), dvs sammanlagt för undertecknads tre
twitterkonton. @SFJournalen ligger på 2200 (10% upp på en vecka!) och de två
andra på ca 1400 styck. Uppskattningsvis 2/3 av läsarna är utländska (iaf SFJ
skriver enbart på engelska; de andra två kontona engelska och en del svenska).
  5000 är inte illa. Innan jag började lägga litet krut på twittrandet var det
bara 200... Ny version av infoguiden Sveritwitter kanske dyker upp, givet tid
över. Jag lär dock få dra ned *något* på twitteriet även om det är svårt att
låta bli, så framöver kanske följarskaran växer aningen långsammare. Vi får väl
se.
  Men. 5000.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id?86081462 / Läs även AE
i nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)