[PWC-MEDIA] Persbericht Tilburg University - Zilveren griffel uitgereikt voor Kinderboek Ik! Wie is dat? van Tilburg University

  • From: PersberichtUvT@xxxxxx
  • To: undisclosed-recipients:;
  • Date: 27 sep 2011 09:55

Title: Persbericht Tilburg University 27 september 2011

Persbericht 27 september 2011
Zilveren griffel uitgereikt voor Kinderboek Ik! Wie is dat? van Tilburg University

Het kinderboek Ik! Wíe is dat? van de Kinderuniversiteit van Tilburg heeft op maandag 26 september in Amsterdam een zilveren griffel uitgereikt gekregen door de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek. De jury loofde de toegankelijke teksten en stelt dat het boek ‘een prettige mix is van tekst en beeld, informatie en verhalen. De verschillende invalshoeken zorgen voor een gevarieerd aanbod en kinderen worden serieus genomen.’

Het kinderboek is onderdeel van het wetenschappelijk onderwijs voor kinderen dat Tilburg University biedt aan de Kinderuniversiteit. In het boek belichten Tilburgse hoogleraren vraagstukken op het gebied van cultuur, religie, identiteit, filosofie en biologie die van invloed zijn op de identiteit van de mens. De verschillende artikelen worden afgewisseld met praktijkvoorbeelden, onderzoeken, opdrachten, verwijzingen naar websites en citaten van kinderen. Het boek is rijkelijk geïllustreerd door Helen van Vliet en bestemd voor kinderen van tien jaar en ouder.

Volgens de jury die de prijs toekende in de categorie Informatief van kinderboeken in 2010 verschenen, ‘sporen de professoren aan om na te denken over wie je bent, wie je wilt zijn en hoe je dat weet.’ ‘De kinderen worden op hun eigen niveau aangesproken, de professoren gaan serieus op de onderwerpen in en gaan niet op de knieën.’

‘Met dit informatieve en kleurrijke lees-, leer- en bladerboek hebben Uitgeverij Zwijsen en de Kinderuniversiteit Tilburg laten zien zich er zeer van bewust te zijn dat een goed informatief boek veel kan bewerkstelligen en de lezer wijzer en rijker maakt’, stelt het juryrapport.

Noot voor de pers
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie & Marketing, tel. 013-4668998. Het kinderboek Ik! Wíe is dat? is uitgegeven door uitgeverij Zwijsen in Tilburg, www.zwijsen.nl, ISBN is 978 90 487 0653 2. Het nieuwe programma van de kinderuniversiteit begint op 31 oktober: www.tilburguniversity.edu/kinderuniversiteit

Persvoorlichters → Aan-/afmelden → Experts & expertise → Archief persberichten → Zoeken →