[PWC-MEDIA] Nieuw artikel UM webmagazine: Rob Reneman: "Verliezen is niet mijn ding"

  • From: "Huiskes Annelotte (BU)" <annelotte.huiskes@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: "Pers (BU)" <pers@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 18 Jun 2015 13:58:25 +0200

Geachte redacties,

Voor zijn omgeving lijkt het soms alsof tijd geen invloed heeft op prof. dr.
Rob Reneman. In augustus, als de geboren Amsterdammer tachtig jaar wordt, werkt
hij waarschijnlijk nog steeds drie dagen per week aan de Universiteit
Maastricht. De grondlegger van het cardiovasculair onderzoeksinstituut CARIM,
oud-president van de KNAW, is bezig met zijn laatste publicaties.
Zijn kennis en karakter worden geroemd, evenals zijn vermogen om dwarsverbanden
te zien en te initiëren tussen verschillende onderzoeksdisciplines. Hij schreef
geen enkele sollicitatiebrief, maar bouwde wel een imposant CV op. Er werd
gevraagd of hij interesse had om Minister van Onderwijs te worden, 'maar daar
ben ik volslagen ongeschikt voor, omdat ik zeg wat ik denk', en of hij rector
magnificus van de UM wilde worden, 'maar daar had ik geen tijd voor, want ik
moest leiding geven aan CARIM'.

Een uitgebreid portret van Rob
Reneman<http://webmagazine.maastrichtuniversity.nl/index.php/research/body/item/510-losing-is-not-my-thing>
vindt u in het UM webmagazine.

Ook nieuw in het UM webmagazine: Interview met Louis
Boon<http://webmagazine.maastrichtuniversity.nl/index.php/research/technology/item/511-pushing-the-boundaries-in-venlo>.
De grondlegger van de Liberal Arts en Sciences programma's in Maastricht,
staat nu aan de wieg van het University College Venlo, dat september a.s. van
start gaat. "Studenten die voor een nieuw programma kiezen, durven risico's te
nemen. Het zijn geen standaardstudenten. Uit ervaring weet ik dat die studenten
altijd goed terechtkomen. Alleen daarom al zou ik zeggen: kom hier naar toe."
En Wilfred van
Dellen<http://webmagazine.maastrichtuniversity.nl/index.php/people/other-staff/item/512-annual-post-eurovision-depression>,
docent/onderzoeker bij UCM over zijn jaarlijkse 'post-Eurovisie depressie'.

Alle interviews zijn in het Engels gepubliceerd. Een Nederlandse versie van de
interviews vindt u bijgevoegd.

Noot voor de pers:
Voor meer informatie over de inhoud van dit bericht kunt u terecht bij Caroline
Roulaux, tel. 043 388 5229, e-mail
caroline.roulaux@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx<mailto:caroline.roulaux@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
De afdeling Marketing and Communications van de UM is bereikbaar via 043 388
5222, e-mail pers@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx<mailto:pers@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>.