[PWC-MEDIA] En, bent u al perfect? Nieuwe editie Flux Magazine

  • From: Janneke Visser <j.visser@xxxxxxxxxxx>
  • To: "PWC Media (Pwc-media@xxxxxxxxxxxxx)" <Pwc-media@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 27 Jun 2013 15:16:25 +0200

Geachte ontvanger,

Zojuist heeft u tekst ontvangen waarin de link niet werkte. Hieronder de
correcte URL.

Excuses voor het ongemak.

Janneke Visser
[cid:image002.png@01CE7347.35E7D0A0]

Den Haag, 27 juni 2013

Nieuwe editie Flux Magazine
En, bent u al perfect?

We perfectioneren onszelf, onze positie, omgeving en onze spullen. Ook de
wetenschap jaagt op perfectie en excellentie. Alles kan beter, mooier,
efficïenter of goedkoper. Lees over deze onverbiddelijke drang in het
zomernummer van Flux magazine. Met. o.a. René Gude, Jos de Mul en Richard
Scruton. Lees het blad
online<http://epub02.publitas.com/Rathenau_Instituut/10/#/spreadview/0/>, of
meld u nu aan voor een
gratis abonnement op de papieren editie.<http://www.rathenau.nl/flux>
.

Inhoud Flux no 9:

Perfectie
De neus van David bleek een tikje te groot. Geen probleem voor Michelangelo.
Hij wist wanneer hij
perfectie had bereikt.

Op jacht naar volmaaktheid
Met hulp van de wetenschap proberen we al onze ongemakken en beperkingen uit te
bannen.
Een innerlijke drang? 'We streven continu naar optimalisering omdat
we niet af zijn.'

Imperfecte schoonheid
Het kunstwerk Boundaries of Infinity,gebaseerd op de wiskundige
rij van Fibonacci, bevat een dure fout. Wordt het beeld de Vlaamse toren van
Pisa?

'Pessimisme is onze redding'
Filosoof Roger Scruton is chagrijn van beroep. 'Staar je niet blind op
perfectie. Dat leidt tot grote fouten'.

Smartphone apps - Boordcomputer voor je lichaam
'Ik slaap niet meer met mijn telefoon en ook de depressiecheck of calorieën
tellen doe ik niet meer'. Maakt de nieuwste generatie smartphone apps ons leven
beter?

Universitaire selectie - Gezocht: excellente wetenschappers
Nederland wil topwetenschappers. Maar hoe selecteer je die eigenlijk? 'Einstein
zou niet door de procedure komen.'

Wilt u een (recensie-) exemplaar ontvangen? Stuur een e-mail met uw
contactgegevens naar flux@xxxxxxxxxxx<mailto:flux@xxxxxxxxxxx>. U kunt zich ook
opgeven via de website www.rathenau.nl/flux<http://www.rathenau.nl/flux>

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Pascal Messer, redacteur
T. 070 123 45 67
M. 06 12 45 6789
Volg ons op twitter @RathenauNL