[piratbio] Re: noter om kostnader etc.

  • From: Daniel <frejdaniel@xxxxxxxxx>
  • To: piratbio@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 9 Oct 2006 19:29:29 +0200

Såhär är det med festen. Vidar kan bara vara festvakt till klockan
ett. Fredrik har sagt nej. Nu hoppas vi på en tredje tjej, som kanske
kunde. Om ni känner någon som är med i cafégruppen så utöva
påtryckningar för att vi skall kunna hålla festen till tre.

Vi behöver också en ljudtekniker. Jag ligger på vidar att förmedla
kontakter, men det går trögt. Så vet ni någon av 44an auktoriserad
ljudtekniker så vore det great!

Mvh Daniel.

2006/10/9, jesnil <jesnil@xxxxxxxxx>:
Hur går det med fest-fixandet?

Jag har fixat filmen The Wind that Shakes the Barley iaf. Det fanns en
önskning om att visa den på 44an.

Mvh Jesper

On 10/5/06, Daniel <frejdaniel@xxxxxxxxx> wrote: > och mer. Vi borde lägga ut datum för stödfesten redan nu. Jag kan lägga upp > på soc.nu (jag fixar en piratbioanvändare) och motkraft. Vem fixar > piratbyrån och piratebay? > > Jag kan också författa nyheten, fast om ett par dagar. Men någon annan måste > lägga upp dem... > > 2006/10/5, Daniel <frejdaniel@xxxxxxxxx>: > > Festdatum på 44an är bokat och klart. Den 4:e november smäller det... > > > > Jag vet att det här är på väldigt kort varsel, jag är ledsen för det. Men > jag vafr och bokade datumet för ett bra tag sedan, så att vi skulle kunna > komma igång. Jag har en dj klar, det borde inte vara svårt att få fler. > > > > Jag föreslår elektroniskt/blipp-blopp/breakbeat a'la > microdisco i scenrummet, ljus och dans och kanske en eller ett par liveakter > för att dra upp stämningen. > > > > Och så kan vi ha gangstarap och fet illegalklubbstämniung med > inomhusrökning, good bärs och så i caféet. Att faktiskt kruta på lite för > att få en rolig fest och inte bara en pliktfest. > > > > Så vi listar: Jag har fixat en dj som spelar breakbeat/fet elektronisk > dansmusik. Jag kan kolla upp en till. Och så kan jag kolla upp med fredrik > på 44an vars brorsa har ett finger med i microdisco om de kan hooka upp ossm > med någon cool game boy-spelare- > > > > Vad gör ni andra? > > > > För övrigt är jag kravallarmen. Kan alla som är med på listan skriva och > presentera sig så att vi vet hur många vi är... > > > > > > Den 2006-10-05 skrev ySf <yusuf@xxxxxxxxxx>: > > > > > fin uträkning. > > > så, > > > För att få in dessa stålar kan vi t.ex: > > > a) sälja väldigt mycket jultidningar > > > b) råna en värdetransport > > > c) ha en fest > > > > > > det jag så här spontant känner mig mest sugen på och definitivt mest > > > kunnig i är att göra en fest. på 44an får man in tio lakan en bra kväll > > > med inträde på ca 60-80 kr. inte det bästa stället kanske, men vill man > ha > > > fetare plats får man ligga ute med mer. > > > > > > > > > > Hej allesammans! > > > > > > > > Tänkte inleda snacket på den här listan med lite siffror och > > > > uträkningar. Målsättningen är för gruppen är ju att till nästa vår ha > > > > en färdigt mobil utomhusbiograf som vi kan turnera runt med och visa > > > > aktuell biofilm. För att fixa det så behöver vi reda ut massa grejjer > > > > för hur detta skall göras så smidigt som möjligt. > > > > > > > > Bion som vi hade på medis hade flera nackdelar. Först och främst så > > > > gick kom strömmen i från en bensinmotor som lät en hel del. Vilket > > > > ledde till att ljudet blev överröstat. Ljudet kom dessutom ifrån en > > > > utrustning som är till för att pumpa ut hög dansmusik. De jag har > > > > snackat med tror att det bästa vore att köra genom ett par enkla > > > > stereohögtalare med lite kräm i. Det skulle räcka för de flesta filmer > > > > som inte bygger på en fantastisk ljudbild. > > > > > > > > Så dessa är mina små noter, tankar och räkneexempel på vad det hela > > > > skulle kunna komma att kosta. Hur det skall finansieras har jag inte > > > > vågat tänka på. > > > > > > > > Kostnader > > > > 3 x Fritidsbatteri ca. 500:- > > > > 1 x Omformare ca. 2 000:- > > > > 1 x Projektor ca. 10 000:- > > > > 1 x Ljudsystem ca. 800:- > > > > 1 x Batteriladdare ca. 150:- > > > > > > > > Total: 14 450:- (startkapital på 15 000) > > > > > > > > (saker jag inte räknat in: kablage ca 500, extra lampa ca. 5 000, duk > > > > ca. 2 000 och bil ca 1 000) > > > > > > > > Projektor kanske vi kan låna för att testa vad som behövs. > > > > > > > > Om strömförsörjning > > > > Det mesta kanske vi kan få ner priset på genom att handla begagnat. I > > > > värsta fall behöver vi dra ström till 3 olika saker. Stereo, projektor > > > > och vidoeuppspelare (dvd/dator/vhs osv). > > > > > > > > En film är ca. 2 timmar lång. En bra projektor drar ca. 380 Watt. Ett > > > > fulladdat fritidsbatteri innehåller ca. 720 Watt-timmar (Wh). 380W x > > > > 2tim = 760Wh. Det betyder att vi måste ha minst två seriekopplade > > > > batterier för att driva en projektor för en hel film. En billigare > > > > projektor kanske man kan driva i 2 timmar med endast ett batteri. > > > > > > > > Om projektorn > > > > Vi behöver en projektor på minst 2 000 ALU och en kontrast på över > > > > 1500:1. Detta betyder att den kommer att dra en del ström. Och > > > > dessutom kosta några slantar. Jag har kollat lite på de billigare > > > > varianterna. Om man vill ha bra ljus så är det billigast att köpa > > > > kontorsanpassade projektorer. Dessa är dock sällan i 16:9-format (dvs. > > > > widescreen). > > > > > > > > Om ljudet > > > > För att det skall bli så enkelt som möjligt föreslår jag att vi börjar > > > > med enkelt stereoljud. Ett par högtalare som klarar fukt kanske är att > > > > föredra. T.ex. Koss Mw 6901-serien. Någon typ av förstärkning behövs > > > > också. Jag vet inte hur man fixar detta på snålast möjliga sätt. > > > > > > > > mvh jesper > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > >