[orasi] Re: Πρότασηγιαδιαλόγοσεθέματαανθρώπωνμεειδικέςανάγκες

  • From: Ζώης <zoistot@xxxxxxxxx>
  • To: <orasi@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 13 Feb 2010 12:47:18 +0200

Αυτή η θέση πηγάζη καθαρά από την αστική φιλοσοφία που χωρίζει τους
ανθρώπους σε 2 κατηγορίες: Στους ανθρώπους με δικαιώματα "πολίτες" εντός των
τοιχών της πόλεως, και τους ανθρώπους εκτός των τοιχών της πόλεως, δηλαδή
τους δουλοπάρικους, όπως συνέβαινε την εποχή του φεουδαρχικού συστήματος,
που δεν είχαν δικαιώματα και η συνείδησή τους ήταν εξάρτημένη από τη θέληση
του αφέντη φεουδάρχη. Αν σήμερα η δική σου αντίληψη είναι ίδια, τότε λυπάμαι
θα τη θεωρήσω αντιδραστική και οπισθοδρομική, γιατί οι άνθρωποι - πολίτες
αυτής της χώρας, αλλά και κάθε χώρας, δεν μπορεί να χωρίζονται σε δύο
κατηγορίες, σε πολίτες με δικαιώματα, και ανθρώπους χωρίς δικαιώματα, πράγμα
που σημαίνει, η μεν με περισσότερο συνείδηση και οι δε με λιγότερο συνείδηση
ή και καθόλου! Ο ανθρωπος είναι ον με συνείδηση, φυσικά υπάρχουν και εκείνοι
που δεν έχουν συνειδητοποιήσει την αυτοκυριαρχία τους και τη θέση τους στο
πολιτικό γίγνεσθαι, αλλά είναι άνθρωποι με δικαιώματα, παρά το γεγονός ότι
στη πολιτική τους συνείδηση επιδρά ένα πλέγμα σχέσεων του
κοινωνικο-πολιτικού συστήματος, όπως είναι το ιδεολογικό εποικοδόμημα,
μηχανισμοί του κράτους, σχολείο, εκκλησία, επίδραση των μέσω ενημέρωσης
κ.λπ.
Ζώης