[orasi] Re: Εκλογές στηνΚύπρο

  • From: "Kostas Theodoropoulos" <ksteo@xxxxxxxx>
  • To: <orasi@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 18 Feb 2008 08:47:13 +0200

Τατιάνα καλημέρα. Για τις εκλογές στην Κύπρο όπως μεταδίδεται από το απε.

Οι εκλογές στην Κύπρο

   Η καταμέτρηση των ψήφων στις σημερινές προεδρικές εκλογές έφερε τη μεγάλη
ανατροπή, με τον Ιωάννη Κασουλίδη να περνά, μέχρι στιγμής, στο δεύτερο γύρο,
με μικρή διαφορά από το δεύτερο Δημήτρη Χριστόφια.

    Ο απερχόμενος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Τάσσος Παπαδόπουλος μένει εκτός
της εκλογικής αναμέτρησης του δευτέρου γύρου την ερχόμενη Κυριακή.

    Το αποτέλεσμα του πρώτου γύρου των προεδρικών εκλογών στην Κύπρο, με
καταμετρημένο το σύνολο των ψήφων, έχει ως ακολούθως:

    Εγγεγραμμένοι ψηφοφόροι 516.441

    Ψήφισαν 462.847 (89,62%)

    Αποχή 53.594 (10,38%)

    Έγκυρα 450.639 (97,36%)

    Άκυρα 7.798 ( 1,68%)

    Λευκά 4.410 ( 0,95%)

    Έλαβαν:

    Ιωάννης Κασουλίδης 150.996 (33,51%)

    Δημήτρης Χριστόφιας 150.016 (33,29%)

    Τάσσος Παπαδόπουλος 143.249 (31,79%)

    Μάριος Ματσάκης 3.460 (0,77% )

    Κώστας Κυριάκου (Ούτοπος) 1.092 (0,24%)

    Κώστας Θεμιστοκλέους 753 (0,17%)

    Ανδρέας Ευστρατίου 713 (0,16%)

    Χριστόδουλος Νεοφύτου 243 (0,05%)

    Αναστάσης Μιχαήλ 117 (0,03%)

    Με βάση τα τελικά αποτελέσματα, στο δεύτερο γύρο των εκλογών την
ερχόμενη Κυριακή θα αναμετρηθούν ο ευρωβουλευτής Ιωάννης Κασουλίδης, που
υποστηρίχθηκε
κατά κύριο λόγο από το Δημοκρατικό Συναγερμό και ο Γ.Γ. του ΑΚΕΛ Δημήτρης
Χριστόφιας, που υποστηρίχθηκε από το ΑΚΕΛ, τους Ενωμένους Δημοκράτες και
προσωπικότητες.

    Δημοκρατικός Συναγερμός και ΑΚΕΛ άρχισαν από απόψε να κάνουν ανοίγματα
προς τα άλλα κόμματα, εκπρόσωποι των οποίων δήλωσαν ότι οι αποφάσεις θα
ληφθούν
στα συλλογικά τους όργανα.

    Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη στάση που θα κρατήσουν το Δημοκρατικό
Κόμμα, το μεγαλύτερο που υποστήριξε τον Τάσσο Παπαδόπουλο, με εκλογική ισχύ
γύρο
στο 20% και η ΕΔΕΚ, με ποσοστό ανάμεσα στο 7-10%.

    Το Ευρωπαϊκό Κόμμα, που επίσης υποστήριξε τον Τάσσο Παπαδόπουλο,
αναμένεται να κινηθεί στην πλειοψηφία του προς τον Ιωάννη Κασουλίδη, αφού
προέρχεται
από τις τάξεις του ΔΗΣΥ και ένα ποσοστό του, που υπολογίζεται στο 38%,
ψήφισε σήμερα τον Ιωάννη Κασουλίδη.

    Δηλώσεις των υποψηφίων

    Ι.Κασουλίδης: Άνοιγμα προς την παράταξη του Προέδρου Παπαδόπουλου έκαμε
ο πρώτος νικητής των προεδρικών εκλογών Ιωάννης Κασουλίδης σε ομιλία του
ενώπιον
χιλιάδων υποστηρικτών του, που πανηγύριζαν έξω από το εκλογικό του
επιτελείο, παρά τη συνεχή βροχή.

    Ο κ. Κασουλίδης είπε ότι σήμερα έγινε το πρώτο βήμα «για να
δημιουργήσουμε όλοι μαζί το αύριο που μας αξίζει, το αύριο που
ονειρευόμαστε» και είπε ότι
αυτό που χρειάζεται είναι να μετουσιωθεί σε πράξη η αισιοδοξία για το μέλλον
της Κύπρου.

    «Όλοι όσοι πιστεύουμε ότι η Κύπρος μας πρέπει να γίνει ένα σύγχρονο,
ευρωπαϊκό κράτος, ήρθε η ώρα να συναντηθούμε. Ήρθε η ώρα να ξεπεράσουμε όσα
δίχασαν
τον κυπριακό λαό. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Να θυμηθούμε τις βασικές
αξίες που μας ενώνουν: ότι πάνω απ’ όλα είναι η Κύπρος μας, η σωτηρία της, η
Ευρωπαϊκή της προοπτική και το μέλλον των παιδιών μας. Τώρα είναι η ώρα να
προχωρήσουμε ενωμένοι μπροστά», είπε ο κ. Κασουλίδης.

    Θέλω να συγχαρώ όλους τους συνυποψηφίους μου για τον προεκλογικό τους
αγώνα.

    Ο κ. Κασουλίδης συνεχάρη τον κ. Χριστόφια και πρόσθεσε:

    «Θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω και να εκφράσω τον σεβασμό μου στον
Πρόεδρο Τάσσο Παπαδόπουλο. Είναι ένας πολιτικός με ιστορία που υπηρέτησε τον
τόπο
του με τον τρόπο που ο ίδιος πίστευε καλύτερο. Αυτό οφείλει ο κάθε Κύπριος
πολίτης να το αναγνωρίσει και να τον αντιμετωπίζει με σεβασμό, όπως οφείλει
να αναγνωρίζει την προσφορά όλων των πολιτικών της ίδιας γενιάς. Του
Προέδρου Κληρίδη, του Βάσου Λυσσαρίδη, αλλά και του αείμνηστου Σπύρου
Κυπριανού».

    Ο κ. Κασουλίδης πρόσθεσε ότι σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία είναι ώρα για
να συνενώσουν όλοι τις δυνάμεις τους για μια πιο ποιοτική ζωή και για να
προχωρήσει
η Κύπρος στο μέλλον, με βάση την ευρωπαϊκή διάσταση και προοπτική.

    Δ.Χριστόφιας:Άνοιγμα προς του πρώην εταίρους του στην κυβέρνηση έκαμε ο
δεύτερος νικητής του πρώτου γύρου του προεδρικών εκλογών Δημήτρης
Χριστόφιας,
με αποψινή δήλωσή του.

    Αφού ευχαρίστησε όσους εργάστηκαν για την υποψηφιότητά του, είπε:

    «Υποκλίνομαι στον απλό λαό και σέβομαι και τιμώ τους πολίτες που ψήφισαν
τους ανθυποψηφίους μου. Σέβομαι, τους ανθυποψηφίους μου και ιδιαίτερα τον
Πρόεδρο
Παπαδόπουλο, με τον οποίο, παρά τις όποιες διαφωνίες μας, δώσαμε μαζί
σκληρούς αγώνες. Τώρα αποφασίσαμε για το μέλλον της Κύπρου, αφού όλοι
αισθανόμαστε
ότι τα περιθώρια έχουν στενέψει και ο χρόνος δουλεύει σε βάρος της Κυπριακής
Δημοκρατίας».

    Με βάση την πραγματικότητα αυτή, συνέχισε, την ερχόμενη Κυριακή οι
Κύπριοι πολίτες καλούνται να απαντήσουν σε ένα κεντρικό δίλημμα που αφορά
στην κατεύθυνση
και το περιεχόμενο των πρωτοβουλιών για αναζήτηση μιας δίκαιης, βιώσιμης και
λειτουργικής λύσης του Κυπριακού.

    Λύσης, πρόσθεσε, συμφωνημένης που θα την εγκρίνει με δημοψήφισμα ο ίδιος
ο Κυπριακός λαός και που μπορεί να επιτευχθεί με μια πολιτική που συνδυάζει
την προσήλωση στις αρχές του διεθνούς και ευρωπαϊκού δικαίου, την
αγωνιστικότητα, τη διεκδικητικότητα και την ευελιξία.

    Ο κ. Χριστόφιας μίλησε για αξιοποίηση της παρουσίας της Κύπρου στην
Ευρωπαϊκή Ένωση, των στενών σχέσεων με μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας
και
των παραδοσιακών φιλικών σχέσεων με κράτη μέλη του Κινήματος των Αδεσμεύτων.

    Απευθυνόμενος προς τους Τουρκοκυπρίους, ο κ. Χριστόφιας τους διαβεβαίωσε
ότι θα αξιοποιηθούν στο έπακρο οι μεταξύ τους σχέσεις, τις οποίες, όπως
είπε,
έκτισαν μέσα από πολύχρονους αγώνες.

    Τονίζοντας ότι η διχοτόμηση δεν προέρχεται μόνο από την αδιαλλαξία της
Τουρκίας, αλλά και από μια κακή λύση, ο κ. Χριστόφιας διαβεβαίωσε ότι δεν
πρόκειται
ποτέ να δεχθεί λύση που δεν θα πληροί τις βασικές αρχές που όλα αυτά τα
χρόνια έχει διαμορφώσει.

    Όπως πάντα, είπε, θα σταθούμε συνεπείς, αγωνιστικοί και διεκδικητικοί
για τα δίκαια του λαού μας και δεν πρόκειται ποτέ να δεχθούμε λύση χάριν της
λύσης.

    Διαβεβαίωσε επίσης ότι στο πεδίο της εσωτερικής διακυβέρνησης «θα
επιλεγεί η μικτή οικονομία που έχει δικαιωθεί από τη ζωή στην Κύπρο και όχι
οι νεοφιλελεύθερες
συνταγές που εκπροσωπεί ο Ιωάννης Κασουλίδης και που απειλούν κοινωνικές
συνοχές και κατακτήσεις του Κυπριακού λαού».

    Τέλος εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι τις ανησυχίες του τις μοιράζεται με τις
ηγεσίες όσο και με τους πολίτες που ψηφίζουν το ΔΗΚΟ, την ΕΔΕΚ, τους
Οικολόγους
και άλλες Κινήσεις με τις οποίες, όπως είπε, έχει δώσει κοινούς αγώνες.

    Τ.Παπαδόπουλος:Ο Πρόεδρος Παπαδόπουλος επικοινώνησε τηλεφωνικώς και
συνεχάρη τους Ιωάννη Κασουλίδη και Δημήτρη Χριστόφια για τη νίκη τους στις
εκλογές.

    Ο κ. Παπαδόπουλος συνεχάρη στη συνέχεια τους δύο νικητές με δημόσια
δήλωσή του, με την οποία επίσης εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες προς
όλους τους
πολίτες οι οποίοι τον εμπιστεύθηκαν και τον τίμησαν με τη ψήφο τους.

    Ευχαρίστησε επίσης τα κόμματα που τον υποστήριξαν, τις ηγεσίες, τα
στελέχη, τα μέλη τους και τους εθελοντές που εργάστηκαν πάρα πολύ σκληρά για
να προβάλουν
την υποψηφιότητά του.

    «Ο λαός έκρινε και αποφάσισε και η ετυμηγορία του είναι απόλυτα
σεβαστή», είπε ο κ. Παπαδόπουλος.

    Ανέφερε επίσης ότι στη διάρκεια της θητείας του μίλησε πάντα με
ειλικρίνεια στους πολίτες και πρόσθεσε ότι οι σκέψεις, οι αποφάσεις και οι
ενέργειές
του καθοδηγήθηκαν πάντα από την αγάπη του για τον τόπο και την έγνοια του
για το λαό.

    «Τα πέντε προηγούμενα χρόνια ήταν χρόνια δημιουργίας και προσφοράς.
Ζήσαμε μαζί με τους πολίτες ιστορικές στιγμές. Την ένταξή μας στην Ευρωπαϊκή
Ένωση,
τη διάσωση της Κυπριακής Δημοκρατίας τον Απρίλιο του 2004, την οικονομική
πρόοδο, την κοινωνική συνοχή, την υιοθέτηση του ευρώ και την παρουσία της
Κύπρου
στην καρδιά της Ευρώπης. Αισθάνομαι περήφανος για όλα αυτά που ζήσαμε και
πετύχαμε μαζί», είπε ο απερχόμενος πρόεδρος.

    Είπε επίσης ότι οι ανησυχίες που εξέφραζε στη διάρκεια της προεκλογικής
περιόδου ήταν ειλικρινείς, για να προσθέσει ότι στο κυπριακό διαφαίνονται
εξελίξεις.

    Ο κ. Παπαδόπουλος κάλεσε το λαό σε επαγρύπνηση και είπε ότι προσωπικά θα
είναι πάντα παρών δίπλα και μαζί του για την Κύπρο.

http://www.ana.gr