[orasi] Re: Μερικάερωτήματαγια ναμουανοίξετε ταμάτια

  • From: Ζώης <zoistot@xxxxxxxxx>
  • To: <orasi@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 5 Jan 2008 11:54:22 +0200

Καλημέρα Νίκο και καλή χρονιά! Θα ήθελα Νίκο να καταθε΄σω και γω την άποψή
μου για αυτά που μας ρωτάς και μας γράφεις! Θα πρέπει πρώτα απ' όλα να μη
βλέπουμε τους τυφλούς και τους ανάπηρους  σαν καταναλωτές, σχέση δηλαδή
επόρου - πελάτη ή αλλιώς σχέση εταιρίας - καταναλωτή προϊόντων. Οι ανάγκες
που απορρέουν από την αναπηρία είναι πολλές και τέτοιες που η τεχνολογία
σήμερα έχει κάνει τεράστια άλματα προς την επίλυση των προβλημάτων αυτών που
δημιουργούνται από τις ανάγκες των αναπ΄ηρων για τη βελτίωση της ποιότητας
της ζωής τους και την αυτονομία τους, δηλαδή την απεξάρτησή τους από τους
ανθρώπους που δεν έχουν αναπηρία. Ομως ταυτόχρονα, δημιούργησε νέες ανάγκες
κυρίως οικονομικές που αυτό σημαίνει τεράστες δαπάνες για το προϋπολογισμό
μιας οικογένειας. Είναι σαφή τα παραδείγματα που έδωσε ο φίλος Μου ο κώστας
στην απάντηση του που ε΄ναι αρκετά λεπτομερής και εμπεριστατωμένη. Τα
λογισμικά προγράμματα κυρίως τα φωνητικά που χρησιμοποιούμε εμείς οι τυφλοί
έχουν μεγάλο κόστοςκαι δω η πολιτεία απουσιάζει παντελώς παρά τις εξαγγελίες
της. Η μείωση του FPA από 19 σε 9% δεν λύνει κανένα πρόβλημα ως προς τις
δαπάνες. Θα αναφέρω ένα παράδειγμα. Αν σήμερα το φωνητικό πρόγραμμα Hal
κοστίζει 1085 Ευρώ, ένας τυφλός θα το αγοράσει 1000 ευρώ. Το κύριο κόστος
όως παραμένει υψηλό! Το ίδιο συμβαίνει και με άλλα τεχνικά βοηθήματα που
θεωρούνται κατά τη γνώμη μου πρώτης ανάγκης. Αρα λοιπόν το συμπέρασμα είναι
ότι η πρόσβαση σε τεχνικα΄βοηθήματα πρώτης ανάγκης για τον τυφλό είναι
απαγορευτική δεδομένου ότι αυτή καθίσταται οικονομικό πρόβλημα. Οι δε
φορέις - Πανελλήνιος Σύνδεσμός Τυφλών - δεν το έχει ουσιαστικά σαν αίτημα
διεκδίκησης, περιορίζεται σε αοριστολογίες μέσα στις διεκδικήσεις του και σε
ευχολόγια για την ικανοποίηση των αναγκών μας. Διεκδίκησε δήθεν τη μείωση
του FPA και τη πέτυχε υποτίθεται και γι' αυτό πανηγύριζε σαν κατάκτηση και
έτσι το πέρασε στη συνειδήσεις των τυφλών σαν επίλυση του προβλήματος που
έλυσε το ζήτημα δηλαδή της προσβασιμότητας στα τεχνικά βοηθήματα. Σήμερα
όταν τους βάζεις το ζήτημα ότι το  κόστος παραμένει υψηλό, σου απαντάνε πως
θα προσπαθήσουμε και γι' αυτό, αλλά όταν ο έμπορος αυξάνει τη τιμή του
προϊόντος αυξάνεται και ο FPA, oάρα η μείωση του FPA από 19 σε 9% βοηθάεί
τον τυφλό να το αγοράσει. Αυτή είναι η
"επιτυχία" γι' αυτούς.
Θέση του κινήματος των τυφλών και φυσικά όλου του αναπηρικού κινήματος
πρέπει να είναι η δωρέαν χορήγηση των τεχνικών βοηθημάτων από τη πολιτεία,
σύμφωνα με τις ανάγκες των αναπήρων ή  τουλάχιστον η σημαντική μείωση του
κόστους αυτών. Πολλά άλλα θα μπορούσα να σου πω, αλλά νομίζω ήτν επαρκή τα
στοιχεία που έδωσε ο Κώστας και δίνουν την εικόνα που επικρατέι σήμερα στο
χώρο μας.
 Με εκτίμηση Ζώης