[orasi] Re: Doping

  • From: "mlaspas" <mlaspas@xxxxxxxxx>
  • To: <orasi@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 17 Aug 2008 20:48:34 +0300

                  Ανάχαρσις : Για ποια έπαθλα αγωνίζεστε;
                  Σόλων : Στην Ολυμπία για ένα στεφάνι αγριελιάς,
 στα Ίσθμια για ένα στεφάνι πεύκου,
στη Νεμέα για ένα στεφάνι σέλινου,
στα Πύθια για τους καρπούς των ιερών δένδρων του θεού και
στα Παναθήναια, για το λάδι της ιερής ελιάς.
                  (Λουκιανός, Ανάχαρσις, 9-14)

            ΑΝΑΧΑΡΣΙΣ (630 – 565 π.Χ.)

            Ο φιλόσοφος αυτός ήταν Σκυθικής καταγωγής. Έχοντας όμως ζήλο
φλογερό
            να αποκτήσει γνώσεις, ήρθε στην Αθήνα, όπου και συνέδεσε στενή
φιλία
            με τον νομοθέτη Σόλωνα, πήγε δε και στην Κόρινθο, δημιουργώντας
και
            εκεί την ανάλογη σχέση με τον άρχοντά της, τον διάσημο σοφό
            Περίανδρο.
            Ο αδερφός του Σαύλιος ήταν βασιλιάς στη χώρα του, κατά δε το
έτος
            565 π.Χ. σκότωσε τον φιλόσοφο ο ίδιος με το τόξο του, φέρνοντας
για
            σχετικό πρόσχημα το ότι ο τελευταίος ήθελε να εισάγει στη Σκυθία
τα
            Ελευσίνια Μυστήρια.
            Ο Αναχάρσις διακρινόταν για την πολυμάθεια του και το αυστηρό
του
            ήθος. Όταν κάποτε ένας, ονόματι Αττικός, τον μέμφθηκε για τη
Σκυθική
            καταγωγή του, σε απάντηση του είπε το γνωστό :
 `Εμοί μεν όνειδος η
            πατρίς, συ δε τη πατρίδι`, δηλαδή :
 `Εμένα μεν η πατρίδα μου με
            ντροπιάζει, ενώ εσύ (με τον τρόπο σου αυτό) ντροπιάζεις την
πατρίδα
            σου`.
            Τα αποφθέγματά του διακρίνονται για τη θαυμαστή ορθοκρισία και
            οξύνοιά του, καθώς και για την πλήρη γνώση των ελληνικών
πραγμάτων,
            την οποία είχε ο φιλόσοφος αυτός.

Φιλικώτατα Μιχάλης Λάσπας