[openyourmind] ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ....:Επιστολή - κραυγή διαμαρτυρίας: «Είμαι ένας εκπαιδευτικός ΕΣΠΑ»

  • From: ΣΩΤΗΡΙΟΥ ΖΩΗ <mousikos1982@xxxxxxxxx>
  • To: openyourmind@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 09 Mar 2011 15:51:11 +0200

*Επιστολή - κραυγή διαμαρτυρίας: «Είμαι ένας εκπαιδευτικός ΕΣΠΑ»*

07/03/2011 - 08:19

Ένας δάσκαλος ειδικής αγωγής, από τους εκατοντάδες που φέτος “απασχολούνται” μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ, περιγράφει σε επιστολή του με τίτλο “Είμαι ένας εκπαιδευτικός ΕΣΠΑ” τις συνθήκες εργασιακής του απασχόλησης.

<http://s.enet.gr/resources/2011-02/maimoydes-4-jpg-thumb-large.jpg>

Με την τετριμμένη υποσημείωση ότι τα στοιχεία του επιστολογράφου είναι στην διάθεσή μας, δημοσιεύουμε στο σύνολό της όπως μας ζητήθηκε την επιστολή (με ημερομηνία 25 Φεβρουαρίου 2011) του εκπαιδευτικού ΕΣΠΑ. Η επιστολή ,αποτελεί επί της ουσίας κραυγή διαμαρτυρίας για τα διαψευσμένα όνειρα και προσδοκίες των χιλιάδων εκπαιδευτικών που πίστεψαν και θέλησαν να υπηρετήσουν την ειδική αγωγή στην χώρα μας.

*Η επιστολή έχει ως εξής*:

"Φέτος δουλεύω με το πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Νόμιζα ότι ήμουν «αναπληρωτής», όπως ήταν οι αναπληρωτές μέχρι τώρα. Γρήγορα κατάλαβα ότι έκανα λάθος. Ήθελαν να υπογράψω μια σύμβαση που ούτε το ποσό του μισθού μου δεν είχε επάνω. Ευτυχώς δεν ήμουν μόνος, και καταφέραμε μαζί με άλλους συναδέλφους, απ’ όλη την Ελλάδα, να διεκδικήσουμε μια σύμβαση με το μισθό του αναπληρωτή, με 25 ένσημα...

Η σύμβαση άλλαξε λίγο. Αλλά *δεν έγινα αναπληρωτής*. Δεν καλύπτω λειτουργικά κενά της εκπαίδευσης. Όχι. Δουλεύω στα πλαίσια ενός καινοτόμου προγράμματος με ημερομηνία λήξης. Είναι καινοτομία η παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην Ελλάδα του Μνημονίου, τα αυτονόητα, είναι πια καινοτομία...

Άργησαν να μου πληρώσουν τον πρώτο μισθό. Και το δεύτερο. Και τον τρίτο. Μόνο όταν έκανα, πάλι μαζί με αυτούς τους «άλλους», απ’ όλη την Ελλάδα, *επίσχεση εργασίας*, πήρα κάποια μηνιάτικα. Και σήμερα πάλι, μου οφείλουν. Και ενώ όλοι οι καλοθελητές της διοίκησης μας διαβεβαίωναν ότι «τώρα θα πληρώνεστε κανονικά», «κάθε αρχή και δύσκολη» κτλ.

Την προηγούμενη εβδομάδα ήρθε στο σχολείο μου ένας δάσκαλος από τα ΚΕΔΔΥ, τα Κέντρα Διάγνωσης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για όσους δεν γνωρίζουν. Μου είπε ότι στα πλαίσια του προγράμματος ΕΣΠΑ θα πρέπει να κάνω κάποια πράγματα. Θα μου βάζει κάθε εβδομάδα έναν στόχο και θα τον «δουλεύω». Θα πρέπει να έχω μηνιαίες συναντήσεις με τον σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής. Θα επιμορφωθώ. Είναι ο επόπτης μου, *ο ΜΕΝΤΟΡΑΣ ΜΟΥ. * Καταρχήν έτριψα τα μάτια μου. Αιφνιδιάστηκα. Έξι χρόνια στην Ειδική Αγωγή, δεν είδα άνθρωπο από τα ΚΕΔΔΥ να με επισκέπτεται. Δεν είδα επισκέπτη των ΚΕΔΔΥ (παλιά ΚΔΑΥ), ούτε όταν έστηνα, για πρώτη φορά, Τμήμα Ένταξης. Έχουν, έμαθα, πάντα, «πολύ δουλειά». Αλλά εδώ που τα λέμε, και γιατί να ερχόταν άνθρωπος από τα ΚΕΔΔΥ; Το Τμήμα Ένταξης που έστησα, δεν λειτούργησε την επόμενη χρονιά....Δεν έστειλαν δάσκαλο, και εμένα με έστειλαν, ως συνήθως, σε άλλον τόπο...Χαμένη λοιπόν η δουλειά μου...

Αλλά ούτε και τον Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής δεν είδα ποτέ μου, σε όποιο μέρος και αν ήμουν. Μια φορά, στο Ειδικό Σχολείο που δούλευα, είχε έρθει, ΝΑΙ, ΕΙΧΕ ΕΡΘΕΙ! Είχα την πιο δύσκολη τάξη, ήμουν βλέπετε ο νεότερος και αυτός που πήγε πιο αργά στο σχολείο, ο αναπληρωτής... Με είχαν «χώσει» οι καλοί συνάδελφοι. Και η Σύμβουλος ήρθε, ΝΑΙ, ΗΡΘΕ! Αλλά έμαθα ότι ήπιε καφέ με τη διευθύντρια και έφυγε...

Καταλαβαίνετε λοιπόν τον αιφνιδιασμό μου που με θυμήθηκαν στα ξαφνικά. *Τι τιμή, να έχω ΜΕΝΤΟΡΑ, το νέο θεσμό, πριν καν διοριστώ!!!* Είμαι πραγματικά μια καινοτομία!! Όχι, όχι, είμαι κακεντρεχής. Επιμόρφωση θέλουν να κάνουν. Είδα και το έγγραφο του Διευθυντή της Ειδικής Αγωγής, του κ.Αλεβίζου, είναι επιμόρφωση (Αριθ. Πρωτ.: 121090/Γ6 – 29/9/2010). Επιμόρφωση σε αυτά που, ούτως ή άλλως, αποτελούν τον πυρήνα του βασικού μου πτυχίου...

Επιμόρφωση που ζητά: «καταγραφή του προφίλ αλλά και των αναγκών και δυνατοτήτων του σχολικού πλαισίου», να αναπτύξω «ημερολόγια (σχέδια δράσης) τα οποία θα συμπληρώνονται καθώς και σχέδια εξατομικευμένου προγράμματος και ειδικές κλείδες παρατήρησης *για την αξιολόγηση της εφαρμογής των πρακτικών του Προγράμματος*» (η υπογράμμιση δική μου). Και... «σε τέταρτη φάση προβλέπεται η διαδικασία αξιολόγησης με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων». Ώπα, ξέχασα να σας το πω. Το πρόγραμμα έχει 4 φάσεις. Δύο αρχικές για επιμόρφωση και 2 φάσεις μετά, για αξιολόγηση. Ξέχασαν να κάνουν τις 2 πρώτες φάσεις. Ξεκινάμε από την τρίτη τώρα...Κατευθείαν στο ψαχνό, την αξιολόγηση...

   * Επειδή αυτοί πληρώνονται από το ΕΣΠΑ για να με αξιολογήσουν, με
     γι’αυτό με θυμήθηκαν μετά από τόσα χρόνια, στα μέσα μάλιστα της
     χρονιάς...
   * Επειδή εγώ πρέπει να αξιολογηθώ, αλλά και να περιμένω τα
     δεδουλευμένα του ΕΣΠΑ (μάλλον αυτοί μου τα τρώνε και δεν
     πληρώνομαι)...
   * Επειδή πρέπει να επιμορφωθώ, σε αυτά που ήδη ξέρω, που αποτελούν
     τον κορμό του βασικού μου πτυχίου, που πάλι τα διαβάζω φέτος, ως
     ύλη στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής...
   * Επειδή η αξιολόγηση-χειραγώγηση μπαίνει με τον πιο ύπουλο τρόπο,
     στο πιο αδύναμο κομμάτι της εκπαίδευσης, στους εκπαιδευτικούς
     ΕΣΠΑ, στην ειδική αγωγή...

*ΛΕΩ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΩ «ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ».*

Υ.Γ. Πολλά συγχαρητήρια στην ΔΟΕ, που οι μέντορες, δηλαδή τα «δικά μας, μικρά μας αφεντικά», γυρίζουν τα σχολεία, και ούτε μια ανακοίνωση δεν έχει βγάλει...

*Τι περιμένεις όμως από παιδιά του κομματικού συνδικαλιστικού σωλήνα που ενώ δημόσια παριστάνουν ότι μας υποστηρίζουν, μέσα στα σχολεία δηλώνουν πως «καλά που υπάρχει και το ΕΣΠΑ και έχετε δουλειά»; Αλήθεια, γιατί δεν κάνουν μια αίτηση να υπαχθούν σε αυτό το ωραίο πρόγραμμα ως μόνιμοι; Γιατί; *

/Ένας εσπατζής, που κάποτε νόμιζε ότι ήταν /

/δάσκαλος ειδικής αγωγής... /

Αναδημοσίευση από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

ΠΗΓΗ:  http://www.alfavita.gr/artro.php?id=25410