[openyourmind] Ο τυφλός που κατασκευάζει 7.000 αετούς το χρόνο

  • From: Κούβαρης Κωστας <kostaskouv@xxxxxxxxx>
  • To: openyourmind <openyourmind@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 07 Mar 2011 13:34:40 +0200

Ο τυφλός που κατασκευάζει 7.000 αετούς το χρόνο

16 Φεβρουάριος 2007 - 10:21
Ο τυφλός που κατασκευάζει 7.000 αετούς το χρόνο
ΤΟ ΧΟΜΠΙ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟΝ ΝΙΚΟ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑ
«Θα συνεχίζω να φτιάχνω χαρταετούς όσο με βαστούν τα πόδια μου», λέει με περηφάνια ο κ. Νίκος Κουκουναράς, ο οποίος από μικρό παιδί καταπιάνεται με την

κατασκευή παραδοσιακών χαρταετών. Τυφλός ο ίδιος από τα 10 του χρόνια, έχει καταφέρει να μετατρέψει την αγαπημένη ασχολία του σε επάγγελμα, φτιάχνοντας

ετησίως γύρω στους 7 χιλιάδες χαρταετούς και αποδεικνύοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο πως η θέληση νικά τις δυσκολίες της ζωής. Η ενασχόλησή του με την ξεχωριστή αυτή τέχνη ξεκίνησε σε πολύ μικρή ηλικία. Μικρό παιδάκι, ο κ. Νίκος θυμάται τον πατέρα και τον παππού του να φτιάχνουν

χαρταετούς, ενώ ο ίδιος παρατηρούσε προσεκτικά τις κινήσεις τους, μαθαίνοντας γρήγορα τις ιδιαίτερες τεχνικές της κατασκευής. «Όταν ήμουν παιδί, 7-8 χρονών,

δεν είχαμε παιχνίδια. Έβλεπα τον πατέρα και τον παππού μου να φτιάχνουν αετούς, και κόλλησα αμέσως το μικρόβιο. Στα 10 μου δυστυχώς έχασα το φως μου, λόγω

αποκόλλησης του αμφιβληστροειδούς, αλλά το γεγονός αυτό δε με πτόησε, καθώς το μεράκι μου για την τέχνη αυτή μεγάλωνε χρόνο με το χρόνο», αφηγείται ο κ.

Νίκος.
Ο ίδιος καταπιάστηκε στο διάβα της ζωής του με διάφορες δουλειές, δίχως όμως να παραμερίζει ποτέ το μεγάλο του μεράκι. «Νέος ακόμη δούλευα σαν μουσικός

σε νυχτερινά κέντρα, παίζοντας αρμόνιο. Αργότερα άνοιξα ένα πρακτορείο ΠΡΟ-ΠΟ στο Ηράκλειο, αλλά κι εκεί ακόμη, μέσα στο μαγαζί, έβρισκα πάντοτε λίγο χρόνο

για να φτιάχνω αετούς», αναφέρει ο κ. Νίκος.
Η συστηματική ενασχόλησή του με την κατασκευή χαρταετών ξεκίνησε, όπως λέει, το 1980, φτιάχνοντας κάθε χρόνο 300 περίπου χαρταετούς. Κομβική ωστόσο χρονιά

για τον ίδιο ήταν το 1996, όταν και πήρε την απόφαση να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη δουλειά αυτή. Έκτοτε, όπως εξηγεί, κατασκευάζει γύρω στους 7 χιλιάδες

χαρταετούς το χρόνο, προμηθεύοντας ουσιαστικά όλο το νησί. «Από την επομένη κιόλας της Καθαρής Δευτέρας, ξεκινώ να εργάζομαι για την επόμενη σεζόν, καθώς

7 χιλιάδες χαρταετοί δεν είναι καθόλου μικρή ποσότητα. Δουλεύω με τρόπο συστηματικό, φροντίζοντας να είμαι πάντοτε έτοιμος 20 περίπου ημέρες πριν από την

Καθαρή Δευτέρα, όταν ξεκινά η προμήθεια στα σούπερ-μάρκετ», αναφέρει ο κ. Νίκος. Τα πάντα, όπως δηλώνει, περνούν από το χέρι του, με τον ίδιο να περνά το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας του στη μικρή αποθήκη, φτιάχνοντας σκελετούς, περνώντας

το νάιλον ή το χαρτί, και δένοντας την ουρά των αγαπημένων του χαρταετών. Δίχως αυτούς εξάλλου, όπως εξομολογείται, θα είχε από καιρό "παραδοθεί" στο σοβαρό

πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει.
«Αντλώ δύναμη και σιγουριά στη ζωή»
Η μικρή αποθήκη, την οποία έχει μετατρέψει σε εργαστήριο, αποτελεί για τον κ. Νίκο το βασικό σπίτι του. Εκεί βρίσκεται καθημερινά από το πρωί μέχρι αργά

το απόγευμα, με ένα αναγκαστικό διάλειμμα το μεσημέρι για φαγητό, καθώς η δουλειά αυτή απαιτεί, όπως επισημαίνει, πολύ κόπο και χρόνο. Τα πάντα ξεκινούν

όμως από τη σωστή προεργασία. «Η δουλειά μου», αναφέρει ο ίδιος, «απαιτεί μια τεράστια προεργασία. Κατεβαίνω στο ποταμάκι μαζί με τα παιδιά μου και μαζεύουμε

καλάμια, τα οποία τα κάνουμε δεμάτια και τα μεταφέρουμε στην αποθήκη. Αφού τα αφήσω κάμποσο καιρό να ξεραθούν, τα σκίζω έπειτα στο μέγεθος που θέλω. Στον

κάθε αετό χρησιμοποιώ τρία καλάμια, με το μεσαίο να είναι πάντοτε μικρότερου μεγέθους. Πρωτύτερα έχω φροντίσει να φτιάξω μια συνεχόμενη ουρά, μήκους 35

περίπου χιλιομέτρων, την οποία και κόβω αργότερα σε κομμάτια των 5 μέτρων για κάθε αετό». Έχοντας προετοιμάσει πλέον τα υλικά, ο κ. Νίκος προχωρά κατόπιν στην κατασκευή των χαρταετών, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που έκανε μικρός. Εργαζόμενος με

μεράκι και άκρα σχολαστικότητα, κατασκευάζει, όπως λέει με περηφάνια, άριστης ποιότητας χαρταετούς, συνδυάζοντας τη χαρά με την εργασία. «Είμαι πραγματικά

υπερήφανος για τη δουλειά μου. Δίχως αυτή ίσως να είχα λυγίσει. Ασκώντας το χόμπι μου ως επάγγελμα, νιώθω γεμάτος, χαρούμενος, και είμαι αποφασισμένος,

όσο με βαστούν τα πόδια μου, να συνεχίσω στο μονοπάτι αυτό», εξομολογείται ο κ. Νίκος. Ο ίδιος στέλνει το δικό του μήνυμα σε όλους όσους αντιμετωπίζουν

κάποιο παρόμοιο πρόβλημα αναπηρίας, καλώντας τους να αναζητήσουν ανάλογες πηγές έμπνευσης και χαράς. «Νιώθω ότι είμαι ένας άνθρωπος που δε μειονεκτεί πουθενά.

Είμαι ισότιμο μέλος της κοινωνίας και, μέσα από αυτή μου την ενασχόληση, έχω καταφέρει να αντλώ δύναμη, βαδίζοντας με σιγουριά στη ζωή μου», τονίζει.

Φιλικά Κώστας Κούβαρης.