[omstallningkarlstad] Första Omställningsfesten?!?

  • From: magnus.kumlin@xxxxxxxxxxx
  • To: <omstallningkarlstad@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 11 Dec 2012 14:02:55 +0000

Till alla som vill Ställa om Karlstad!

Inom Omställningsrörelsen
globalt har det alltid funnits en medvetenhet kring vad som är det
verkligt viktiga i livet - det sociala umgänget!

Vi har i Karlstad än
så länge varit lite dåliga med att ta denna insikt steget längre än
(förvisso mycket trevliga) omställningsmöten.

Vad skulle ett steg
längre kunna vara? En OMSTLLNINGSFEST såklart!

Varför ska vi ha fest
kan man då fråga sig, räcker det inte med våra möten var tredje vecka?
För att frigöra all potential som finns i människor tror jag vi behöver
"mötas" på många olika sätt, inte bara möten i dess vanliga betydelse
utan även personliga möten över t.ex. en bit mat, gemytlig musik eller
varför inte med lite härliga drycker (ett kärl hampate, ett glas
ecologica, ett glas äppelmust från årets skörd, en kanna marockanskt
myntate, en bägare ale, en kopp kaffe eller varför inte vatten).

Om du
inte köper flummet om behovet av sociala möten bestämmer vi att vi ska
fira att allt vi har gjort 2012 (tagit omställningen något längre,
framtidsveckan 2013, odlat mat, initierat en inköpsförening, bokcirkel,
stadsodling på g, haft trevligt och säkert mycket mer) och sen även se
det som en KICK OFF 2013!

Jag tänker mig ett KNYTKALAS vilket innebär
att alla tar med något att äta/dricka.

Tid: FREDAG 4 JANUARI 18:00 OCH
FRAMT (är det kanske ett dåligt datum? Men det finns ingen bra tid för
alla någonsin...)

Plats: Bra fråga - någon som vet något bra? Först
kanske intresset ska undersökas och sen fixas lokal när vi vet hur många
som är intresserade.

Svara till mig så får fortstatt planerande ske
internt via epost.

Hälsningar
Magnus Kumlin