[neveh-l] חנוכה שמח וחודש טוב - כמה עניינים משולחנו של ראש האולפנה

  • From: רונן בן-דוד <ronenbd@xxxxxxxxx>
  • To: <neveh-l@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 27 Dec 2011 12:39:29 +0200

צוות יקר

חנוכה שמח וחודש טוב

מקווה שגם אתם הצלחתם להשתמש בימי חנוכה בטוב,

לטעון מצברים

ולמלא בגיל ובשמחה את ליבנו

וגם במיני מטוגנים את כרסנו

יצאנו לחופשת החנוכה מיד לאחר אספת ההורים

במהלך הערב ובמה שהספקתי להתעדכן עד כה בעקבותיו

אני שמח לומר שבס"ה, ב"ה ההורים ברובם הגדול מרגישים שהעבודה החינוכית הנעשית באולפנה,

הן ע"י הצוות החינוכי והן ע"י הצוות המקצועי

היא עבודה טובה מאוד ומסונכרנת נכון

הורים רבים גם הביעו את תחושותיהם העמוקות,

שבשיח שנוצר משך השנים באולפנה, והתחדד מאוד בשנתיים האחרונות,

התפיסה של "עם הפנים אל הבת" ניכרת ומוכיחה את עצמה

והצורך הקלאסי שלהם "להגן על בתם" מול אנשי חינוך שאינם מבינים

בדרך כלל מתמוסס מאליו לאחר דיוני עומק

על כל אלה, יישר כוח גדול לכל הצוות

אין ספק שרק תלכיד של צוות גדול יכול להוביל תפיסה כזו בפועל, ולא די בהנהלה המנהיגה זאת בעוז

בצד המחמאות הרבות, והנכונות,

גם כמה דברים אליהם יש לשים לב:

1.

עלתה ביקורת די רוחבית של הורים על כמות גדולה יחסית של ביטולי שיעורים או איחורי מורים לשיעור

בדיקה מול אבי העלתה שאכן נוצר קצת רפיון בעת האחרונה

אז אנא, נשנס כולנו מותנים ונתארגן היטב

זו סוגיית יסוד גם בהסכמי "עוז לתמורה", אז המעקב יהיה הרבה יותר קפדני ופחות ממקום חברי

2.

בנות רבות העידו אצל הוריהן (ואצלי)

שמורים שעומדים על סוגיית 20% בכיתות י-יב

או מקפידים בכלל על היעדרויות בכיתה ט

עושים דבר מבורך וראוי, גם אם הן לא אוהבות זאת

אלא שלא כולם עוקבים אחרי זה...

אז שוב. אני דורש במפגיע מכולם לעמוד בנוהל ולדווח לבנטות כמה ימים לפני בחינה

מי יכולה לקיים את הבחינה במועד ומי לא

רק אישור של רכזי שכבות מאפשר לבת לעשות בחינה בריבוי היעדרויות

(ט- הרב נחמיה, י- ברכה שטרן, יא - יפעת משגב, יב-רבקי ישראלי)

3.

ובאותו ענין:

בחינות השלמה בימי חמישי משעה 16:00 עד 17:30

את הטפסים להשאיר אצל נורית

נא לא לאפשר בשום זמן אחר, אלא אם כן יש אישור חריג ממני

עוד כמה דברים שכדאי לדעת:

א.

החלה ההרשמה לקראת השנה הבאה

בימים אלה נשלחו דברי הסבר על האולפנה להורים,

ובע"ה בשבועות הקרובים יתקיימו באולפנה ימי ביקור וכו'.

אני קורא לכל אחד ואחת לפקוח עיניים ואוזניים בתקופה זו.

בעיקר הכוונה היא לדברים שאתם שומעים שכדאי שנדע,

או ביחס להורים שכדאי שנזמין אותם (או את עצמנו) לחוגי בית.

ב"ה, בשנים האחרונות עמלנו קשה על מיון הבנות, לא רק בהקשרים לימודיים,

אלא בעצם היכולת לעבור את התהליך המיוחד שלנו, ברמה של עומק דתי, פתיחות, רוחב יריעה והשכלה כללית ויכולת העצמה אישית.

אנו מבקשים להתמיד בכיוון זה ולגייס לאולפנה את הבנות המתאימות ביותר אלינו.

כל הערה או הארה שלכם תתקבל בשמחה על ידי או על ידי כל אחד אחר מאנשי ההנהלה

ב.

סמוך לחנוכה החלה לפעול וועדה מטעם וועדת החינוך של הכנסת,

בנושא גובה תשלומי הורים במערכת החינוך העל יסודית בחינוך הדתי.

התבקשתי ע"י מנהלי רשת או"תס להיות חלק מן הוועדה ונעניתי ברצון.

הישיבה הראשונה הראתה עד כמה כל הגורמים השותפים בוועדה רציניים ברצון להפחית בגובה שכה"ל, מחד גיסא,

ועד כמה הדברים מורכבים במציאות, מאידך גיסא.

אחד הקולות שעלה בבירור הוא שעד שלא תותאם סופית רפורמת "עוז לתמורה" לחינוך הדתי

יתכן שכל המלצה שהיא של הוועדה שלנו תהיה בלתי ישימה בפועל.

חשוב שתדעו שסוגיית התאמת "עוז לתמורה" לחינוך הדתי נמצאת בדיונים מתקדמים מול צוות רציני,

בראשות גב' דסי בארי - האחראית על החינוך התיכוני בחמ"ד.

כולנו תקווה שנקבל תשובות הולמות בקרוב.

אני מבקש מכל אחד ואחת מכם שיש לו מה להציע או לומר בסוגיית גובה שכר הלימוד,

להעביר לי את הדברים במייל או בכל דרך אחרת.

חשוב לי מאוד לשמוע וגם להשמיע באוזני אחרים.

ברמה הפנימית של האולפנה שלנו, אנו מצליחים לתת שירות ברמה גבוהה,

במחיר שנמוך משמעותית מהמקובל בחמ"ד ביחס לאולפנות ותיכונים בהיקפים כשלנו

(למשל: בי"ס רעות בירושלים, ללא פנימייה בכלל, גובה 2000 ש"ח בשנה יותר מאתנו ונותן רמת שירות נמוכה משלנו

או "תהילה" בירושלים, כנ"ל, 4000 ש"ח בשנה יותר מאתנו)

אני מצרף (שוב?) את המכתב שנכתב להורים בתחילת השנה לגבי גובה שכר לימוד באולפנה.

לידיעתכם, רק הורים בודדים בקשו להזדכות על ארוחות הצהרים (ובכך להוריד את שכר הלימוד ב 25%)

במקביל, מדיניות המלגות שלנו להורים המתקשים לממן שכ"ל מלא, עומדת בעינה.

ב"ה אנו מצליחים להיענות לכל בקשה רצינית להנחה בגובה שכר הלימוד.

כל זה ועוד לא היה מתאפשר לנו אלמלא ההחלטות של רשת או"תס,

שבה שוקדים לא מעט הן בחומר והן ברוח.

מילה טובה, גם בהקשר זה (ובוודאי בהקשרים אחרים) מגיעה לרב רסקין, לינון אחימן, ליהודה שטאובר ולכל הצוות המסור של הרשת.

משיחות לא מעטות עם מנהלים אחרים אני שומע בעיקר חוסר הבנה פרקטית איך אנו מצליחים לתת כל כך הרבה,

במסגרת שכר הלימוד שאנו גובים

נקווה בע"ה לרעיונות יצירתיים שיאפשרו לנו עוד יותר להתייעל

ובע"ה נקווה שרפורמת "עוז לתמורה" תסייע לנו גם בזה

מה שבינתיים כלל לא ברור

למי שטרם עשה זאת:

כנסו לאתר של האולפנה וצפו בסרטון החמוד שערך ראובן לסיכום מסיבת החנוכה

באווירה טובה, ברוח טובה ובהרבה אהבה ופרגון של הבנות (וכמעט ללא קטילות...)

הוקרנו בזה אחר זה סרטונים של הכיתות השונות שעסקו בנושא הגבורה

יישר כוח לכיתות ט ולצוות שלהן (מחנכות, מדריכות, לרב נחמיה ולנטע)

על ההשקעה המשתלמת

שווה צפייה

http://www.tik-tak.co.il//webPro/index.asp?codeClient=761&CodeSubWeb=0

חנוכה שמח

חודש טוב

וכל טוב,

הרב רונן

Walla! Mail - Get your free unlimited mail today