[neveh-l]

  • From: מש' קרקובר <ndkrakover@xxxxxxxxx>
  • To: <neveh-l@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 12 Sep 2010 13:48:54 +0200

לכל הצוות היקר שנה טובה וגמר חתימה טובה.

א.      הדברים הבאים  מיועדים למורים המלמדים בשעה הראשונה אך כיון שמדובר
בנושא ערכי ומשמעתי חשוב, אני מבקש לשתף בו את כולכם.

התחלה מסודרת וברורה של הבוקר היא ענין ערכי ומשמעתי חשוב.

ערכי- משום שמדובר בתחילת בתפילת שחרית, שראוי שכל בת תתפלל כראוי ובנחת.

משמעתי- משום שלאופן שבו מתחיל הבוקר יש הקרנה ישירה לאופן ולרצינות שבו מתנהל
היום.

אי לכך אנו מבקשים לחדד ולחדש את 'נוהל השיעור הראשון'.

א. השיעור מתחיל ב8, וזו השעה שבה המורה צריך להיות בכיתה [הקבצות בכיתות
ההקבצה] - זה הזמן ל'דברי שחרית'- ניסיתי וזה עובד...

ב. ב8.05 תתבצע קריאת שמות, לאחר מכן אין כניסת בנות ללא סיבה מוצדקת.

ג. ב8.10 תחילת תפילה.

בסיום התפילה, התחלה שיעור.

חשוב להדגיש, על המורה להיות כל הזמן הזה בכיתה עם הבנות, זהו חלק בלתי נפרד מן
השיעור, לנוכחות יש משמעות רבה לרצינות שבה הבנות מתייחסות לתפילה ולהגעה בזמן.

למרות שהשבוע אין הרבה זמן ליישום, נא להכניס את הענין לראש, ובעז"ה אחרי סוכות
נחדד את הדברים שוב, וכן יפורסם נוהל הטיפול בבנות המאחרות לתפילה ולשיעור
הראשון.

ב.      לאחר שרבים נהנו מהקובץ הקודם, גם אלה שאינם 'מורי שחרית', אני מצרף
קובץ נוסף של דברי שחרית, הפעם הדברים הם מתוך ספרו של ש"י עגנון 'ימים
נוראים'.

בהזדמנות זו סליחה ומחילה, ושכל תפילתו יתקבלו לרצון לפני בורא כל.

ובשולי הדברים....

אנו מברכים שנה טובה ומתוקה, מדוע?, לעיתים קורים לנו דברים שהם טובים אך הם לא
בהכרח נעימים, ואנו מבקשים שמה שיקרה מעבר להיותו טוב יהיה גם מתוק...

גמר חתימה טובה.

נחמיה