[neveh-l] משולחן רב האולפנא

  • From: נחמיה קרקובר <ndkrakover@xxxxxxxxx>
  • To: neveh-l@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 1 Sep 2010 13:12:34 +0300

שלום לכל הצוות,
כבר חלפו מספר ימים מתחילת השנה, את חלקכם פגשתי במהלך הימים האחרונים, ואני
מבקש לחלוק איתכם את רשמיי וגם קצת לעדכן מנקודת המבט שלי.
ב"ה השנה התחילה באופן חלק, אני מאוד רוצה להודות לרב רונן, לרבקי ולאבי שעשו
ועושים הכל כדי שהכניסה שלי תהיה טבעית וחלקה, כך גם שלומית וחני ושאר החברים
הטובים כאן, וכמובן צוות המחנכות שאני מרגיש זכות לעבוד לצידן.
הופתעתי מהחמימות הרבה שבה הבנות קיבלו אותי, ב"ה שהתברכנו בבנות כאלה.
בקיצור אני מרגיש בבית, ב"ה.

תפקידי מתחלק בין עבודת הוראה רגילה במקצועות תושב"ע ומחשבת ישראל לבין ליווי
והעצמה של תהליכים תורניים וחינוכיים. לתהליכים אלה כולנו שותפים, ואני רואה את
עצמי רק כמעורר, את התהליכים עצמם אנחנו מבצעים כולנו- מראש האולפנא ועד לאחרון
המורים המקצועיים שמלמד 2 ש"ש.
[אני בא מעולם המורים המקצועיים, כך שאני מכיר את המורכבות של התפקיד מבחינת
המעמד החינוכי, הלחץ, הביטולים, מידע שלא זורם, ויחד עם זאת חוויתי כיצד יכול
מורה מקצועי במקצוע נידח, להיות בעל משמעות חינוכית גדולה מאוד וכן להפך...].
אשר על כן אני מוכן להרים כל יזמה שתבוא מצוות המורים, ואשמח לסייע בכל מה
שנדרש ובמה שאוכל. מצידי אשתדל ליזום ולרתום מורים שמוכנים להרתם.

אני מבקש לשתף אתכם בדברים שאמרתי היום לבנות בעקבות הפיגוע שהיה אתמול.
תלמידה התבטאה אתמול בלילה שהיא שונאת את יום כיפור, כי אומרים איזה לחיים
ואיזה למוות, וכל פעם אנחנו מגלים מי נגזר עליו...שאלתי אותה [וגם את עצמי] למה
אנחנו תמיד רק עסוקים בחצי השני יש חצי ראשון 'איזה לחיים'? אנחנו זוכים במתנת
החיים יום יום שעה שעה, ואת החיים האלה אנחנו צריכים לחיות באופן העמוק ביותר,
הם לא שלנו הם ניתנו לנו במתנה ואין לנו את הזכות לוותר עליהם, וככל מתנה צריך
להשתמש ולהשתמש נכון, ויתור ויאוש הם כפיות טובה איומה כלפי נותן החיים. לצערנו
אנחנו יודעים להתעסק במוות ל"ע כל כך טוב, אולי צריך להתעסק בחיים ובטוב לא
פחות ואולי אף יותר. ומכאן קראנו להעצמה והגברה של החיים שהקב"ה מעניק לנו.
כמובן מתוך צער ושותפות עמוקים אך בראייה חדה וברורה של הדרך שבה אנחנו צריכים
לצעוד ושבעז"ה הקב"ה יוביל אותנו בצורה נכונה.

עד כאן לפעם זו.
נשתמע ונתראה,
אור וטוב ובשורות טובות
נחמיה

למחנכות ולמורים המלמדים בשעה הראשונה צרפתי קובץ לעיונכם, תעשו בו כטוב
בעיניכם.