[neveh-l] Fw: הופעתם של יאיר לפיד ואורלי וילנאי בכנס של רוח חדשה

  • From: Reuven Werber <kn_reuw@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: neveh-l@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 08 Nov 2009 15:38:31 +0200

בימים האחרונים מתנהל ויכוח לגבי הופעתם של עיתונאים בכנס של "רוח חדשה".

למען הגילוי הנאות, אני מבקש להצהיר שהייתי מהתומכים של רן ארז במשך שנים רבות,
ורן ארז איבד את תמיכתי בו לפני כשנה, רק באשמתו הוא.

ולעינינו - העולם המודרני והדמוקרטי פועל תחת השפעה הולכת וגוברת של תקשורת בכלל,
ותקשורת המונים בפרט. רן ארז טוען, ובצדק, שכדי להביא להישגים של המורים יש לדעת
לפעול בתקשורת. ההוכחה לכך שרן ארז מפעיל יועצי תקשורת יקרים כדי לקדם את ענייני
הארגון (לצערי הפעם הפעיל אותם גם למען אינטרסים פרטיים, אבל "נעזוב זה").רן ארז
הוציא סכומים אדירים כדי לפרסם "הודעות ממומנות" כדי לשפר את מעמדנו בעיני הציבור.

ולמרות כל אלו אנו המורים מסתובבים עם בטן מלאה על התקשורת, שלא מציגה את עניינו
כראוי.

והנה קרה נס שניים מאנשי התקשורת הבולטים ביותר בישראל מוכנים לתמוך במורים ללא
יח"צנים, וללא תשלום , כאשר קשה יהיה למצוא בין השניים "אידיאולוגיה" משותפת. הוא
ליברל היא סוציאליסטית. הוא מרכז ימין, היא "סמול". הוא מהזרם המרכזי של העיתונות,
היא מהשוליים הלוחמים. הוא ערוץ 2 היא ערוץ 10 - אז מה משותף להם? שניהם בעד עמדת
המורים! שניהם בעד שיפור מעמד המורה! שניהם בעד שיפור שכר המורה! אבל שניהם הגיעו
למסקנה שכדי שתהיה התכנות לשינוי, יש צורך גם בהנהגת המורים.

אני לא רוצה להתעסק עם האתיקה של העיתונים, שהעיתונים יעשו זאת, אבל אם שני
עיתונים בכירים סוף סוף בעדנו, זהו הישג תקשורתי של "רוח חדשה". ואם שתי "חיות
תקשורת" טוענות שרן ארז לא יצליח לעשות שינוי בגלל  דימויו בתקשורת - לא הייתי
מתעלם מכך.

ולגבי "התערבותם" בבחירות, בסופו של דבר אנחנו בוחרים. עומדות לפנינו שתי אפשריות
הראשונה מוכרת מזה 13 שנה, וגם הישגיה מוכרים לנו - אין השגים!! השנייה רוח חדשה
ורעננה שעשויה להביא שינוי, וקיבלה השבוע חיזוק משני אנשים שגם משפיעים, וגם
מבינים - אז על מה התלונה?

זכרו בסופו של דבר אנחנו נחליט מי יעמוד בראשנו, וכך גם נחליט על הדימוי שלנו
בעיני התקשורת, ועל - ידה בעיני הציבור. אין ספק שהצלחה בקרב הציבורי, היא תנאי
הכרחי להצלחה במאבקנו (ראו מע"מ על ירקות, מס בצורת, וכו') - הגברת וילנאי ומר
לפיד העמידו מולנו מראה - האם אנו יכולים להרשות לעצמנו להתעלם.

מרטין קורן

מורה למדע המדינה,אזרחות וכלכלה

חולון.