[lug-vidin] Предложения за Open Fest :)

  • From: milen kostov <milen_net@xxxxxx>
  • To: Kristian Kirilov <k.kirilov@xxxxxxxxxxxxx>, discussions@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 11 Feb 2010 20:13:24 +0200 (EET)

 Здравейте!Да нахвърлям и аз някои идеи,за които евентуално да се отвори дума
на предстоящия Openfest
-Освен основните неща мися,че е нужно да се обърне внимание на линукс не само в
качеството му на дистрибуция за десктоп и сървърни машини,но и напоследък все
по-честото му прилагане и в други (мобилни)устройства.Визирам особено нашумелия
напоследък Android на Google,както и лично моят фаворит при мобилните
устройства-Maemo:)
По мое мнение бъдещето на смартфоните е почти изцяло ползване на
линукс-базирани операционни системи.Както е видно за тези,които се интересуват
андроид и маемо дават невъобразима досега свобода да се работи с телефона,както
и ползването на голям брой приложения.Не е за пренебрегване факта,че нашата
любима операционна система вече доста сериозно и успешно се налага и при
мобилните телефони и има всички шансове да остави всичко използвано досега
далеч назад.По форумите(особено фрапантен е случая с маемо) все по-често се
сблъсквам с еле�
 �ентарни за нас,но не и за несвикналите потребители въпроси за различни неща
които те не знаят за нашата OS и няма откъде да знаят.Мисля,че ако се обърне
внимание на тези неща евентуално ще могат да се привлекат потребители,които да
се заиннтересуват не само от линукса на телефона си,а и от линукс като
десктоп.Двете неща са свързани и едното може да доведе и до другото:):):)

-Нека не забравяме,че голяма част според мен от евентуално бъдещите потребители
на линукс както и много от настоящите се интересуват от линукс по-скоро като OS
с която да работят комфортно,да могат да си я настройват безпроблемно,а не да
висят с часове и да гледат умно в конзолата.Такива потребители нямат време за
губене или не желаят да се занимават да ровят на по-ниско ниво в своята OS и е
нужно да има и лекции на които да се наблегне на user friendly experience при
ползване на линукс,а не да се говорят само неща от сорта на
PHP,MSQL,SSH,Програмиране и т.н. и т
 .н.Не е тайна,че голяма част от тези,които поне малко са се поинтересували от
линукс не са посмели да го инсталират,защото се страхуват от сложното и
неизвестното.Ако им се обясни подробно и нагледно мисля,че може да се спечели
някой и друг фен:):):)Аз имам такива познати даже една от тях е Sysadmin,която
не смее да пипне линукс защото било сложно и т.н.Това е куриозно-всеки уважаващ
себе си Sysadmin ако не се занимава поне от чисто професионално любопитство
трябва да поназнайва това или онова.

-Общо взето идеите ми са да се намери начин чрез лекции и разговори да се
привлекат повече симпатизанти,които определено се страхуват от тази OS(казвам
го от личен опит.Много от моите познати са виждали чрез мен линукс но не смеят
да си го инсталират)

-Би било интересно да се поговори и за по-интересни и екзотични ако мога да ги
нарека дистрибуции макар да са само "братовчеди" на линукс-визирам BSD и
OpenSolaris.

-За нагледни демонстации на различни инсталации и демонстрации как работят
различните пакетни мениджъри мисля,че няма нужда да споменавам,тъй като
предполагам,че така или иначе ще има.Мисля,че е хубаво обаче да се разшири
кръга на дистрибуциите не само до основните(Rpm или Deb-базирни),а и до
такива,които изискват компилиране(Gentoo,Sabayon),както и до дистрибуции с
по-специфична инсталация(Arch Linux,Gentoo,Slackware и т.н.)

-Много хора разполагат и със много стари машини,както и лаптопи.Би било
интересно да се каже някоя и друга дума за по-оптимизираните дистрибуции,които
вървят на стари машини-специфики,плюсове,минуси.......

-Линукс на лаптоп-Що е то и има ли място на нашите мобилни
машини-специфики,предимства,недостатъци,оптимизации......

-И накрая линукс на тези малки симпатични машинки наречени netbook-какво могат
и какво не могат под линукс,плюсове,минуси,оптимизации за по-дълъг живот на
батерията(не е тайна,че под линукс батериите им падат за отрицателно време
особено под убунту,както е в моя случай)

Засега толкова от мен,че много дълго стана писмото.Ако се сетя още нещо ще го
нахвърля пак в някой мейл.

Поздрави!