[loco_forening] Re: Fwd: Ubuntu Danmark som officiel forening

  • From: Martin Pihl <martinpihl@xxxxxxxxx>
  • To: loco_forening@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 22 May 2008 17:05:18 +0200

Hej Søren - og i andre :)

Jeg havde i går lejlighed til at læse loggen igennem (og er ked af, at
jeg ikke var med til at bakke op, Søren). Og det var langt mere
positivt, end jeg havde regnet med.

Mange af de spørgsmål de havde (jeg vil ikke engang kalde det
indvendinger), skyldtes helt klart, at de ikke kender det unikke danske
(nordiske) foreningsprincip og dets demokratiske væsen. Det vil være
vigtigt for de guidelines vi skal producere forklarer
foreningsprincippet meget tydeligt.

Og jeg er meget enig i, at vi allerførst skal koncentrere os om at lave
en procedure, som gælder de danske vilkår, og dernæst kan vi deltage i
et arbejde med at udforme en helt generel procedure til Canonical/CC.
Ikke mindst fordi vi har en udfordring i at beskrive de danske juridiske
forudsætninger for en forening.

Jeg synes det er rigtigt spændende det her. Vi har her muligheden for at
udbrede foreningsprincippet til andre lande, som vil kunne give dem
bedre muligheder for effektiv organisation og samtidigt sikre og
forstærke det demokratiske princip i disse teams. Det vil virkelig være
et stærkt dansk fingeraftryk på græsrodsorganiseringen i Ubuntu, hvis
det er noget, som andre kan bruge til noget.

/Pihl