[loco_forening] Re: Fwd: Ubuntu Danmark som officiel forening

  • From: Martin Pihl <martinpihl@xxxxxxxxx>
  • To: loco_forening@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 20 May 2008 19:33:09 +0200

On Tue, 2008-05-20 at 18:25 +0200, Søren Bredlund Caspersen wrote:

> [...]
>
> Men jeg tror endelig ikke du skal holde dig tilbage fra at rette den
> slags i wiki'en.
>
> I øvrigt kan jeg nævne at Community Council i dag havde 'LoCo teams
> som juridiske enheder' oppe på deres møde. Konklusionen var at de ikke
> var modstandere af det, men gerne vil have at vi / Team'et overholder
> nogle retningslinjer (der skal specificeres).
> Det viser sig også at det tyske LoCo team allerede har en sådan
> aftale, men de vil gerne have processen strømlinet, da vi jo nok ikke
> er det sidste Team der ønsker at lave en sådan konstruktion.

Det lyder godt. Den diskussion vil jeg lige få nærlæst. Og jeg synes det
lyder rigtigt godt med nogle retningslinjer (i stedet for blank
afvisning), så man sikrer sig den mest hensigtsmæssige struktur og
ansvarsfordeling.

Du må gerne kalde det holdkontakt for mig, det gør mig ikke noget. Men
jeg vil nu sige, at der er masser af argumenter for også at kalde det
team kontakt, fx:

* En teamkontakt er en kontakt for det danske LoCo Team. I denne
sammenhæng virker det mest naturlig med teamkontakt.
* Team er et anerkendt ord på dansk og optræder i den danske
retskrivningsordbog
* Vi har masser af "danske" ord og navne hvori team indgår: Fx Team
Danmark og teamspirit og især i sportssammenhæng bruges det lige så
meget som 'hold'.

Men pyt, bare lidt flueknepperi fra min side :P