[lit-ideas] Re: Bishop Berkeley -- and Popper

  • From: Eric Yost <NYCEric@xxxxxxxxxx>
  • To: lit-ideas@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 08 Nov 2004 19:03:51 -0500

Professor Paul, who I have met many times at the Grossly Unintentional
Fallacy Symposium in Bogan, Idaho, overlooks the dissatisfaction of the
inheritors of critical idealism, like Martin Heidegger, who characterize
Sartre's attempt to railroad them as ding and sick.

Consider the only-recently translated __Das Wissenschaftsverständnis der
Verstehenden Wissenschaft und Ein Vollständiges Los Anderer Sachen in
Ontology für Attrappen__, where Heidegger writes:

"Ein Esel sitzt auf meiner Schulter. Es ist der Esel des britischen
empiricism. Wenn ich mit diesem empirischen Esel spreche, leckt er mich
mit seiner enormen Zunge. Fühlt wirklich gut! Ich erklärte Sartre über
es, aber er glaubt mir nicht."

Sincere, oh-so-sincere, salutations!
Palomino Yost, PhD
Westfailure University
Gomer, UT

To change your Lit-Ideas settings (subscribe/unsub, vacation on/off,
digest on/off), visit www.andreas.com/faq-lit-ideas.html