Linuxtrent: Re: Mandrake Linux

  • From: Gianluca <GianlucaGaiotto@xxxxxx>
  • To: linuxtrent@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 7 Dec 2001 09:50:07 +0100

Hai installato il famebuffer?

se si e se usi lilo puoi provare a sostituire in /etc/lilo.conf la riga :
vga=qualcosa
con :
vga=ask
(poi ricordati di lanciare il lilo)
al boot successivo ti chiederà la modalità grafica, fai un po di prove...

inltre dal FramebufferHowto:
"5.4 Got a Matrox card?
If you've got a Matrox graphic card, you don't actually need vesafb, you need
the matroxfb driver instead. This greatly enhances the capabilities of your
card. Matroxfb will work with Matrox Mystique Millennium I & II, G100 and
G200. It also supports multiheaded systems (that is, if you have two Matrox
cards in your machine, you can use two displays on the same machine!). To
configure for Matrox, you will need to do the following:
..."