[korpusne] Re: Korpus: Co chcemy anotowac ?

  • From: Jakub Piskorski <piskorsk@xxxxxxx>
  • To: korpusne@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 25 Sep 2005 13:07:59 +0200

E-hay,

Quoting Pawel Mazur <pawel.mazur@xxxxxxxxxxx>:

> Witam,
>
> Organizacje: jestem za splaszczeniem struktury.
> Ponadto mam watpliwosci co do wyboru kategorii i niejednoznacznosci:
> np. Komisja Europejska, a Ministerstwo Finansow:

czyli bedziemy mieli m. innymi (bez rozroznainia ich podkategorii):

public institution:
educational_institution
political_organization
sport_organization:

OK ?

> Person:
> Proponuje rozrozniac:
> - PersonDesignator (Pan, Pani)
> - GivenName (Jan, Anna)
> - FamilyName (Kowalski)

no ale trzeba wtedy tez dodac cos dla pelnej nazwy z imieniem i nazwiskiem, czy
chodzi o to zeby rozpoznawac wszystkie skladowe osobno.

Ja sobie to tak wyobtrazalem, ze zaznaczamy w tekscie wszystko co
wchodzi w sklad 'nazwy' osoby, a jak sa informacje dodatkowe, np. jak funkcja,
czy tytul to mamy dodatkowa kategorie. Chyba to zle nazwalem w poprzedznim
mailu.

Chodzilo mi o:

untitled person: Ania, Ania Kowalska, Kowalski
titled person: Dr Jan Kowalski, dyrektor Kowalski

cos w tym stylu.

> Facilities:
> Proponuje dodac:
> - Product name (Excel, Gadu-Gadu, Snickers)
> - Building (sad, muzeum, itd)

product name pod 'facilities' ?

pozdrwiam,

QBA