[korpusne] Re: Korpus: Co chcemy anotowac ?

  • From: Pawel Mazur <pawel.mazur@xxxxxxxxxxx>
  • To: korpusne@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 25 Sep 2005 13:55:02 +1000

Witam,

Ok, ja znam gate od strony API... mam nadzieje, ze istnieja w nim narzedzia do wsparcia anotowania, bo ja sobie nie wyobrazam zliczania bajtow od poczatku pliku (tym bardziej, jesli pracujemy w heterogenicznym srodowisku Linux-Windows, gdzie offsety beda sie zmienialy wraz ze znakami konca linii...).

Istnieja - zaznacza sie tekst i podaje sie jaki tag ma byc przypisany. (http://gate.ac.uk/sale/am/annotationmanual.pdf)

Co do znakow konca linii, proponuje trzymac sie standardu Unix/Mac/Linux etc - wiekszosc znanych mi edytorow tekstowych pod windows rozpoznaje typ pliku i wyswietla to poprawnie (notatnik owszem sie gubi, ale ten przypadek to chyba mozna sobie pominac...).

pozdrawiam,
Pawel