[kfar_etzion] עדכון מראשהמועצה

  • From: yankee <yankee@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: Kfar Etzion list <kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 02 Jun 2009 18:10:17 +0200

תושבים יקרים
שבועות מאחורינו, והחג הבא שאפשר לספור לקראתו הוא ראש השנה. הגענו לישורת האחרונה
של השנה. ההזדמנות שלנו לשים חותמת מוצלחת על שנת תשס"ט.

נכון לעכשיו, הבמה הפוליטית מבשרת לנו בעיקר קשיים ואתגרים. הן בתחום האחיזה בארץ
ישראל, והן בתחום התקציבי. אשתף אתכם בכמה שורות באירועי השבועיים האחרונים – הפעם
רק דברים טובים.

כפר אלדד נהנה גם הוא מתנופת הקליטה בגוש עציון. אנו עושים מאמץ רב לאורך השנים
לקבל אישורים לבניית קבע לישוב, ששנים רבות מדי מאוכלס רק בקרוואנים. לאחרונה תרם
יהודי אמיד מרוסיה ספר תורה לישוב, שהוכנס ברוב שמחה לבית הכנסת. השמחה הגדולה
הראתה כמה הישוב מאוחד ומצפה לצמיחה! לתושבים - דתיים וחילוניים, מגיעים עוד
אירועים שמחים כאלה.

בכרמי צור חנכו התושבים בית כנסת ספרדי חדש. בית הכנסת הוקם בעיקר תודות לכספי
התושבים- מכל העדות! אירוע החנוכה היה משמעותי ובעל תוכן, כפי שיודעים תושבי כרמי
צור לעשות. בישוב מתנהל תהליך מעניין לבחירת רב לישוב, במקום הרב ערן מרגלית,
שלאחר שנות עבודה מסורה, החליט לפנות את מקומו לרב חדש.

ביום ירושלים הגיעו אלינו כמה מבכירי משרד התחבורה – הסמנכ"ל יצחק זוכמן, המשנה
למנכ"ל אלכס לנגר והממונה על התחבורה הציבורית יהודה אלבז. טיילנו איתם בהרודיון
ובשדה בר וסיכמנו בארוחה פסטורלית בבת עין (כדאי!). לנו, שנופי גוש עציון הם כבר
'רגילים', מעניין להתבונן דרך עיניהם של אורחים. גם הם, שהיו בגוש עציון מספר
פעמים, לא חדלו להתפעל מן הנוף הטבעי וה...אנושי. כיף!

כל פעם שאני מגיע להרודיון, ולשמחתי יוצא לי לא מעט, ההר נראה אחרת. נעשות בו היום
עבודות רחבות מאוד – חפירה באזור הקבר והתיאטרון שנחשף לידו, מפנים כמויות עפר מן
המסדרונות הפנימיים בלוע ההר ומגלים את תוצאות רעידות האדמה שחלו באזור בעבר הרחוק
ומחזקים את הנוטה לנפול. בקרוב יחלו עבודות לשינוי ושיפור מערך הכניסה כולל
שירותים לנכים, חנות וחיזיון אור-קולי חדש. לאחר הסיור, הקושי העיקרי היה לצאת
מהחניון. בשעת הבוקר בה ביקרנו באתר, היה מגרש החניה עמוס באוטובוסים ומכוניות
פרטיות, שהעידו על הפופולריות הרבה שהארמון זוכה לה בקרב תיירים מהארץ ומחוצה לה.

תוך כדי הסיור, הצלחתי ל"קפוץ" וליהנות מאירועי יום ירושלים בשדמה שנערך בארגון
הוועד למען שדמה יהודית ובסיוע המועצה. מאות תושבי הגוש, ירושלים, קריית ארבע ועוד
באו ליהנות משירתו של דודו אלהרר (אני לא הספקתי לחלק הזה...). מחמם את הלב לראות
את המוכנות של אנשים לצאת  ולעלות לגבעה השוממה פעם ועוד פעם. עוד נשוב!

פירגון -בעת שאני כותב שורות אלו, מצטטים כלי התקשורת פעם ועוד פעם את מפקד מחוז
ש"י במשטרה הפורש, ניצב שלומי קעטבי. מניסיונו, שכולל דווקא אירועים שמציירים
אותנו בתקשורת בצורה שלילית, החליט הניצב הפורש לשבח את מסירותם של תושבי יו"ש
לכלל ישראל.  ניצב קעטבי הפליג בשבח המתיישבים ואמר שהם מלח הארץ ומודל לחיקוי!
לצערנו, בימינו, צריך אומץ מסוים בשביל לדבר כך, ואני מודה לו על יושרו. את סיור
הפרידה שלו מהמחוז, קיים הניצב בגוש עציון, ובכלל זה צפה בחיזיון בכפר עציון יחד
עם ראשי מועצות ואורחים נוספים.

אנו נערכים כעת לקראת פסטיבל גדול שיתקיים אצלנו בגוש החל מ כ"ז סיוון- 19 ביוני
למשך שלושה ימי שישי: "שישי ישראלי". במסגרת זו נחגוג את פסטיבל הדובדבנים המסורתי
בראש צורים. השנה החלטנו להרחיב את היריעה, ולפרוש בפני המבקרים אצלנו בגוש גם את
מכלול אתרי התיירות הנערכים לקליטת המבקרים, וגם לחשוף את ההון האנושי המיוחד שיש
לנו כאן בגוש. לכן, בחרנו לשבץ מפגשים עם דמויות ססגוניות מהווי החיים שלנו כאן-
לשיחה, סדנת צחוק, מפגש מוזיקלי וגם תיאטרלי ועוד. הפרסומים מתחילים לעלות בימים
אלו וניתן גם לקרוא עליהם באתר. אני מזמין אתכם להצטרף ולהזמין חברים.

הערב אני אמור להיפגש עם תושבי תקוע, במסגרת סבב הפגישות בישובים. שני המפגשים
שקיימתי באלון שבות היו חשובים מאוד לי, ואני מקווה שגם מעניינים ומועילים בעיני
התושבים הרבים שהשתתפו בהם. בגושפנקה הקרוב נדווח על פירות הפגישה בתקוע, ואני
מקווה שגם נוכל להודיע באיזה ישוב תתקיים הפגישה הבאה.

לצערי אני חש שמתקרבים ימים לא קלים להתיישבות. הסופות מגיעות מכיוונים שונים
ועלינו להיערך. אני סמוך ובטוח כי כל אחד ואחד מאיתנו ייתן את חלקו למען חזק את
שורשי האחיזה שלנו במולדתנו ולמען חיזוק עם ישראל בדרך האמונה!

קיץ טוב ובטוח!

שאול גולדשטיין

ראש המועצה