[kfar_etzion] כרגילמיילים אלהכבר אינםרלבנטיים - קראו בעמודזה

  • From: Kedar <skedar@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 19 Dec 2007 11:07:51 +0200

חנן כהן/מידע דיגיטלי/לא רלוונטי
     לא רלוונטי
      מכתבי שרשרת ושמועות דואר אלקטרוני

      פעם ראשונה כאן?

      קראו את רשימת האימיילים שעוברים הכי הרבה :: קראו את רשימת האימיילים
הנקראים ביותר :: קראו אודות האתר

            פעם ראשונה כאן?

            המכתבים החמים

            תשובות למכתבים נפוצים

            פורום האימייל בישראל

            צרו קשר

            ארכיון
            2007 2006 2005 2004 2003

            כאן

            אודות לא רלוונטי

            על עובדות, דעות והשקפת עולם

            "זו היא לא התראה על וירוס" - איך מזהים התראת וירוס אמיתית.

            שיעורים מצולמים לשימוש במחשב

            שם

            Snopes - מאגר האגדות העירוניות

            Break The Chain

            יד קלה על ה-forward - אל תמהרו לשלוח לכל העולם אזהרה שקיבלתם
באימייל: אתם עלולים להסתבך כמו דניאל (שם בדוי), שכמעט פוטר בגלל סיפור כזה.

            תקשיבו טוב טוב למה שהבחור הזה אומר לכם (פלאש - הומור - אנגלית)

      האם תוכלו להפיץ? דחוף !  (המלצה: לא להעביר)

      נכנס למאגר ב 18 בדצמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      גדעון פרודגרס בן 19 מדרום אפריקה הגיע לארץ לשנת שליחות במסגרת פרויקט של
הסוכנות היהודית

      הסבר

      התקשרתי ואמרו לי שהבחור עבר השתלה ואין צורך בתרומות או בהעברת המכתב.

      לזכור ולא לשכוח (מצגת נגד נסטלה ואסם)  (המלצה: לא להעביר)

      נכנס למאגר ב 11 בדצמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      מסתובבת מצגת הטוענת שחברת נסטלה שיתפה פעולה עם השלטונות הנאצים ולכן צריך
להחרים את מוצריה ואת מוצרי חברת אסם שנרכשה על ידי חברת נסטלה.

      הסבר

      כנראה שהמצגת חוברה על ידי אדם כועס, וכמו הרבה אנשים כועסים, גם אדם זה
מתבטא באופן לא כל כך מסודר והגיוני. אם לוקחים הלאה את הטיעונים שלו, צריך להחרים
כל מוצר של כל חברה ששיתפה פעולה עם הנאצים או הרוויחה כסף בזמן השואה. הנה דוגמה
מקאברית אבל אמיתית - רכבת ישראל הזמינה קרונות רכבת מהחברה הגרמנית סימנס, שגם
היא ניצלה עובדי כפיה בזמן השואה. האם, כשיגיעו הקרונות, צריך יהיה לחשוב על השואה
בכל פעם שנעלה לרכבת? האם אז מישהו יפיץ מצגת הקוראת להחרים את רכבת ישראל? אבל מה
עם האוטובוסים של אגד מתוצרת מרצדס הגרמנית? לסיכום - העובדות במצגת נכונות ברובן.
הקישור הרגשי בין העובדות והמסקנות הנובעות מהקישורים לא נראים לי. לקריאה נוספת -
מאגר עסקים ושואה.

      שימוש בחשבון הבנק שלי ללא רשות באמצעות מכשיר הנייד שלי  (המלצה: אפשר
להעביר)

      נכנס למאגר ב 8 בדצמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      בתאריך 04.11.07 קיבלתי את חשבון הטלפון הנייד שברשותי כמו בכל חודש.
      מתוקף היותי אדם מסודר בדקתי את החשבון ובין השורות המפרטות את סכומי הכסף,
הופיע גם סכום של קרוב ל-18 ₪ ולידו הסימן @ - תחת הכותרת "שירותי תוכן נוספים".

      הסבר

      זו לא הפעם הראשונה שמסתובב מכתב המתלונן על חיובים בגין שירותי תוכן
נוספים. אולי הגיע הזמן באמת שחברות הסלולר יאפשרו חיוב רק באישור הלקוח (opt in)
ולא יחסמו רק עם בקשת הלקוח (opt out)

      תרמית סקסית בקניון אילון  (המלצה: לא להעביר)

      נכנס למאגר ב 1 בדצמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      אינני יודע כמה מכם עושים קניות בקניון אילון שבר'ג , אבל אולי כדאי שתהיו
מודעים לנושא הבא. אני הייתי קורבן של תרמית מתוחכמת בזמן שעשיתי קניות. זה קרה לי
וזה יכול גם לקרות לכם.

      הסבר

      צנועים מסיבות שונות מוזהרים לא לקרוא את המכתב במלואו. אותי הוא הצחיק. למי
שלא הבין, המכתב הזה הוא לא באמת.

      בבקשה עזרו לה ! נגנב לה מחשב נייד  (המלצה: לא להעביר)

      נכנס למאגר ב 1 בדצמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      שמי סיון ואני סטודנטית לתואר שני בבר אילן ואמא לשני ילדים קטנטנים.
      בשבת האחרונה (2-3.11.07) פרצו לנו הביתה וגנבו את המחשב הנייד שלי.בתוך
המחשב נמצאות חמש שנים ארוכות של לימודים מפרכים ועוד עבודות רבות בתהליכי
עבודה.מי שסטודנט מבין את כובד העניין, ומי שלא פשוט שידמיין את עצמו עובד קשה חמש
שנים ולקראת הסוף מישהו בא וגונב לך הכל... במחשב היו ניתוחים סטטיסטיים של
מחקרים, סיכומים עצומים של חומר ומאמרים סרוקים, שגם על חלקם שילמתי כסף רב.

      הסבר

      ניסיתי להתקשר לסיון אבל לא נעניתי. שמעתי שאחרי שגונבים מחשבים מייד
מפרמטים את הדיסקים שלהם. אני לא מניח שיש סיכוי שהמחשב עם המידע כולו יגיע
למישהו. האם אתם מגבים את המידע שלכם?

      הזהרו מתרמיות  (המלצה: לכאן ולכאן)

      נכנס למאגר ב 22 בנובמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      היי לכולם. אם זה נכון זה מפחיד אז תזהרו ותשמרו והיו שלום ,
      תרמית אשראי חדשה בארה"ב, מי יודע אם בקרוב אצלנו אז תתכוננו.

      הסבר

      רק לפני כמה ימים נכתב כאן על תרמית גניבת זהות הקשורה לביטוח לאומי. אז מצד
אחד, יש סיכוי שזה יהיה נכון כאן. אבל מצד שני, אם אימיילים המזהירים מפני תרמיות
גניבת זהות יהיו נפוצים כמו אזהרות וירוסים, בסוף ההמלצה תהיה לא להעביר. פשוט
צריך לדעת שיש עוד איום בעולם שצריך ללמוד להתגונן מפניו.

      קרוקס והמטייל הישראלי  (המלצה: לא להעביר)

      נכנס למאגר ב 18 בנובמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      מסתובבת כרזה עם כיתוב בערבית ותמונות של מטיילים הנראים כישראלים. לכרזה
מוצמד הטקסט "כרוז של אל קאידה המסביר למחבלים בכל העולם כיצד לזהות את המטייל
הישראלי, בעיקר לפי הקרוקס, השורש ואפילו לפי השיער הארוך והזיפים."

      הסבר

      האימייל הזה חשוד בעיני כמתיחה בגלל כמה סיבות. ראשית - הראתי את הכרוז
לשותפה שלי לעבודה ששפת האם שלה ערבית, והיא לא הצליחה לקרוא את הטקסט בגלל שהוא
מטושטש. שנית - לא רק ישראלים נראים ככה. שלישית - ישראלים מדברים עברית. רביעית -
בדרך כלל כרזות כאלה מגיעות עם קרדיט של מכון מחקר שמפיץ אותו. כאן אין.

      זהירות-ביטוח לאומי  (המלצה: אפשר להעביר)

      נכנס למאגר ב 17 בנובמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      שלום לכולם. זהירות. תרמית חדשה - מתקשרים מביטוח לאומי "ברורים" מירושלים.
      יש להם את כל הפרטים האישיים שלנו תעודות זהות, מס' ילדים וכל מיני שאלות
אמינות - בניסיון להגיע אל חשבון הבנק שלנו.

      הסבר

      אני לא יודע בקשר לתרמית המסויימת הזאת אבל ידוע הוא שאחת התרמיות הנפוצות
ביותר בשנים האחרונות היא "גניבת זהות". גניבת זהות יכולה להתבצע בטלפון או
באימייל - גניבת סיסמה לחשבון האימייל, שידול למסור פרטי חשבון בנק או כרטיס
אשראי. יש להיזהר ולוודא למי מוסרים מידע. לקריאה נוספת על גניבת זהות.

      גניבת שיחות על ידי כוכבית 72  (המלצה: לכאן ולכאן)

      נכנס למאגר ב 17 בנובמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      מקרה שהיה במוצ"ש אצל אמא שלי בבית בנתניה – קראו היטב והזהירו את הקרובים
לכם.
      עם צאת השבת האחרונה, צלצל הטלפון הקווי אצל הוריי בבית, אגב, מס' הטלפון של
הורי חסוי. אמא שלי ענתה, ואני שומעת אותה מדברת בקול רם: מי אתה? איזה בית חולים?
מי זה? את מי אתה רוצה? וצועקת: ניצה , בואי תראי מה הוא אומר.

      הסבר

      זה הוא כבר המכתב השלישי מאותו סוג ב"לא רלוונטי". הכל נכון חוץ מאשר המשפט
"הם יכולים לעשות שימוש בקו שלנו עד כמה שירצו וכאן צריך לשלם אלפי שקלים על
התרמית הזו." בהסבר על מכתב דומה משנת 2004 כתבתי "בזק חוסמת אפשרות לבצע עקוב
אחרי למספרים מחוץ לישראל. (זאת אמרה לי מנהלת אגף הדוברות בבזק.) לכן, חשבונות
טלפון של אלפי שקלים לא יכולים להיגרם כתוצאה מתרמית עקוב אחרי."

      באיזה צד ממלאים דלק?  (המלצה: לא להעביר)

      נכנס למאגר ב 12 בנובמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      שימו לב ברכב שלכם לכיוון הידית של האייקון של מיכל הדלק.
      זה מסמל את הצד בו מיכל הדלק שלכם נמצא !

      הסבר

      לא נכון. באתר שבו פורסם ה"טיפ", יש תגובות של קוראים המדווחים שאצלם
במכונית זה לא ככה. אז במקום, אני אתן לכם טיפ משל עצמי. אצלנו בקיבוץ היה אחראי
רכב שדאג להדביק מדבקה קטנה (של ילדים) בפינה העליונה של החלון הקדמי, בצד שבו
נמצא פתח מילוי הדלק. כך שלא היו צריכים לנחש, רק לחפש את המדבקה.

      פרעות פקיעין 2007  (המלצה: לכאן ולכאן)

      נכנס למאגר ב 7 בנובמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      מופצת מצגת שמתחילה כך: מדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי. חונכנו
וגדלנו על כך שמדינת ישראל תהיה מקום בו לא יהיה עוד פוגרום ביהודים. ביום ג',
30.10.2007, בשעות הבוקר, נערך פוגרום ביהודי פקיעין.

      הסבר

      מפרסם המצגת הוא אביה של דיירת הבית שנשרף על ידי תושבים דרוזים מהכפר
פקיעין. דיברתי איתו. דיברתי גם עם עיתונאית שסיקרה את הסיפור ואימתה את עובדת
שריפת הבית. ההבנה שלי את המקרה היא שמדובר בתוצאה אלימה של התסכולים של חלק מבני
העדה הדרוזית. הם מרגישים מקופחים מבחינה סוציו אקונומית לעומת מיעוטים אחרים
במדינת ישראל. איתרע מזלם הרע של בני המשפחה להיקלע להתפרצות האלימה אולם הם אישית
לא המטרה הראשית של אותה התפרצות מצערת. לקריאה נוספת דרוזי זה לא רק פיתה וזעתר
מאת רפיק חלבי.

      תיקים עם צלב קרס!!!  (המלצה: לא להעביר)

      נכנס למאגר ב 6 בנובמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      אופנת זארה שיווקה תיקים רקומים בצלבי קרס לצד פרחים... כאילו ב"תמימות"
נרקמו צלבי הקרס לצד הפרחים והקישוטים האחרים. די! האנטישמיות השינאה כלפי היהודים
בעולם ממשיכה ומנצלת כל הזדמנות להראות את זה..אנו קוראים לכולם להחרים את היצרנים
האלה שפוגעים ומזלזלים בנו שוב ושוב. עד כאן !!
      העבירו לכולם ואל תקנו ZARA יותר!!!!!!!!!!
      הסבר

      על פי הכתבה הזאת ב BBC, ברגע שהחברה גילתה את הבעיה, התיקים הוצאו מהחנויות
ויותר לא יימכרו. ומי אשם? הגלובליזציה החזירית. חברה ספרדית רוכשת מוצרים מהודו
ומוכרת אותם בבריטניה, בלי שאף אחד יכיר באמת את המוצר בדרכו ממתפרת היזע ועד למדף.

      חרם צרכנים על רשת "חצי חינם" - להפיץ!  (המלצה: לכאן ולכאן)

      נכנס למאגר ב 5 בנובמבר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      יותר לא קונים בחצי חינם!
      מאבטח של סניף חצי חינם נרצח בעבודה הנהלת הרשת מפקירה את המשפחה

      הסבר

      על פי מה שקראתי בעיתונות, האירועים המסופרים במכתב אכן קרו בסוף ספטמבר
2007. לא כתוב במכתב מתי הוא הופץ ואיפה אפשר להתעדכן בנוגע לסיפור. אולי החרם כבר
פעל את פעולתו והרשת נסוגה מעמדתה? אי אפשר לדעת. לקריאה נוספת אקטיביזם בלחיצת
כפתור.

      "לא רלוונטי" בן חמש  (חדשות האתר)

      נכנס למאגר ב 30 באוקטובר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      לפני חמש שנים, ב 30 באוקטובר 2002, פורסם באתר "לא רלוונטי" המכתב הראשון -
תרומת דם לילדה קטנה.

      מאז, האתר הפך להיות מאד רלוונטי לי ולהרבה אנשים אחרים.

      בעקבות האתר זכיתי לפרסום, זכיתי לתודות ולתרומות.

      אני מודה לכולכם על התודות ועל השימוש באתר.

      אני מודה לכולכם על קידום המודעות לשימוש נכון באימייל.

      אני מודה לכולכם על המכתבים שאתם שולחים אלי לבדיקה.

      אני שוב מודה לג'ולי סטרולי שהתנדבה לסנן את מבול האימיילים שנשלחים אלי
לבדיקה ולהעביר לי אותם בטיפות.

      ומה בשנים הבאות?

      אין לי מושג. למי יש?

      בינתיים אין לי כוונה לשנות. אבל אולי, עם מעבר לשימוש נכון באימייל, כבר לא
יהיה צורך באתר.

      שוב תודה, ולהתראות במכתבי השרשרת הבאים.

      חנן

      נ.ב. בחלק מהתודות שאני מקבל משולב הביטוי "אתה עושה עבודת קודש". מישהו
יכול להסביר לי את זה? מה פה קדוש? מי פה קדוש? אני? בטוח שלא.

      המכתב האחרון של רון ארד  (המלצה: לכאן ולכאן)

      נכנס למאגר ב 27 באוקטובר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      מסתובב מכתב שמתחיל כך: בשבועות הקרובים יחל מו"מ להשבת החיילים החטופים
(בע"ה) ,
      אסור לשכוח את רון ארד !!!! רון ארד בימים אלו בן 48 !!!

      הסבר

      המכתב פורסם כאן בפברואר 2004. אז כתבתי : יוסקה הררי מהעמותה למען רון ארד
אישר לי שתוכן המכתב עד "אוהב את כולכם לעולם" אכן נכתב על ידי רון ארד. לא ידוע
לו מה מקור הטקסט שצורף לאחר המכתב.

      אנא הפיצו - זה נדרש ממש בשעות אלו  (המלצה: לא להעביר)

      נכנס למאגר ב 14 באוקטובר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      לקהילת הטכניון שלום
      בננו גיא השתתף במרוץ זיכרון ל 9.5 ק"מ. כ-200 מ' לפני קו הסיום התמוטט עקב
מכת חום ואיבד את הכרתו. ברגע זה החל מרוץ אחר, מרוץ מטורף להצלת חייו.

      הסבר

      עדכון: גיא שבט נפטר. הסיפור המלא כאן. האם חתמתם על כרטיס אדי לתרומת
איברים?

      עצומה נגד סגירת הספריה לעוורים  (המלצה: לכאן ולכאן)

      נכנס למאגר ב 14 באוקטובר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      מסתובב אימייל עם קישור לעצומה באינטרנט המוחה על סגירת הספריה לעוורים.

      הסבר

      מצד אחד, אני לא חושב שעצומות באינטרנט הן דבר כל כך אפקטיבי. מצד שני, נושא
הספריה לעוורים קרוב לליבי. תוכלו לקרוא בבלוג שלי על הפאקס ששלחתי ליו"ר ועדת
החינוך בכנסת ועל הטלפון שקיבלתי מהכנסת בעקבות הפאקס. אם הנושא חשוב לכם, אל
תהססו לשלוח פאקס לועדת החינוך של הכנסת. ואם יש לכם קשרים פוליטיים עם השר
מג'אדלה ותגידו לו מילה, עוד יותר טוב. לקריאה נוספת על המשבר.

      איך לגרום למכתבים להפסיק להסתובב  (חדשות האתר)

      נכנס למאגר ב 13 באוקטובר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      כותבת אלי קוראה של האתר "אנא הצל אותנו ממייל הלוקימיה. מה עושים עם השטות
הזאת ???? קיבלתי אותה כבר איזה 20 פעם. אני שולחת למכותבים תגובה אבל זה לא עוזר.
המכתב ממשיך להסתובב. מה עושים?"

      והרי תשובתי לקוראה - אני לא יכול להציל אותך. אני לא יכול לדבר אישית עם כל
אלה שאת נמצאת בספר הכתובות שלהם.

      מי שסובל ממכתבי שרשרת צריך לחנך את השולחים, אחד אחד. להסביר את הבעייתיות
של מכתבי השרשרת, לבקש לא לקבל מכתבים כאלה. שולח ועוד שולח ועוד שולח, פעם ועוד
פעם ועוד פעם.

      לפני שנים, עוד לפני היות האתר "לא רלוונטי", היה מישהו ששלח לי כל מני
דברים "מעניינים" באימייל. ניסיתי להסביר לו שזה לא מעניין אותי אבל הוא לא הפסיק.
בסוף קבעתי לו כלל: אל תשלח לי שום דבר שלא כתבת בעצמך. אם תרצה לשלוח לי משהו,
תשאל את עצמך "האם כתבתי את זה בעצמי?" ואם השבת לעצמך "לא", אל תשלח.

      הוא הבין.

      ביטול התשלום השנתי לרשות השידור  (המלצה: לא להעביר)

      נכנס למאגר ב 9 באוקטובר, 2007 [קישור קבוע למכתב וההסברים המלאים]
       [ שליחה בדואר ]  [לתגובה בפורום]

      המקור כפי שהוא מופץ ברשת

      קריאת מכתב זה יכולה לחסוך לכם ולקרובים לכם כ-500 ש"ח בשנה!!!
      שמי גדעון אביגד ואני מפיק ומביים סדרות טלויזיה למעלה מעשרים שנה.

      הסבר

      כאשר מקבלים מכתבי שרשרת, יותר חשוב לזהות את המניפולציות הרגשיות שמנסים
להפעיל עלינו, אפילו יותר חשוב מבדיקת העובדות ה"קשות". מרגע שיודעים לזהות את
אותן מניפולציות, מאד פשוט להפעיל מיון של מכתבים "רלוונטים" מול מכתבים "לא
רלוונטים".

     נהנתם מהאתר?
      האתר הועיל לכם?
      רוצים להגיד תודה?