[kfar_etzion] Re: תגובתיוחנןלמאמרבהארץ

  • From: אמיתי פורת <mipo@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: kleiny@xxxxxxxxxxxxxxxxx, somc@xxxxxxxxxxxxxxxxx, yankee@xxxxxxxxxxxxxxxxx, Kfar Etzion list <kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 26 Aug 2005 14:53:46 +0200

שלום לכולם

אם מצטטים ראוי לדייק. בתפילה לשלום המדינה נאמר בין היתר : "הגן עליה באברת חסדך
ופרוש עליה את סוכת שלומך ושלח אורך ואמיתך לראשיה שריה ויעציה ותקנם בעצה טובה
מלפניך". לענ"ד תפילה זו ראויה וחשובה דוקא בימים אלו, וודאי שיש להוסיף ולאומרה
ביתר שאת. אפשר שהיום לאחר שבוצעה החרפה הלאומית והמוסרית של עקירת היישובים, ואחר
שהתנהלה בדרך חוקית אך לא ראויה,  יתכן שהעצה הטבה היחידה שעוד נותרה היא דוקא
התפטרות ראש הממשלה ושריו. אבל גם בזה חשוב לנו לדעת שנקודת המבט שלנו בהיותנו בני
אנוש מצומצמת ורק הקב"ה הוא המכונה בדברי הנביא (ירמיה לב) :"יז אֲהָהּ, אֲדֹנָי
ה' , הִנֵּה אַתָּה עָשִׂיתָ אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ, בְּכֹחֲךָ הַגָּדוֹל
וּבִזְרֹעֲךָ הַנְּטוּיָה:  לֹא-יִפָּלֵא מִמְּךָ, כָּל-דָּבָר.  יח עֹשֶׂה חֶסֶד,
לַאֲלָפִים, וּמְשַׁלֵּם עֲו?ֹן אָבוֹת, אֶל-חֵיק בְּנֵיהֶם אַחֲרֵיהֶם:  הָאֵל
הַגָּדוֹל הַגִּבּוֹר, ה' צְבָאוֹת שְׁמוֹ.  יט גְּדֹל הָעֵצָה וְרַב
הָעֲלִילִיָּה--אֲשֶׁר-עֵינֶיךָ פְקֻחוֹת, עַל-כָּל-דַּרְכֵי בְּנֵי אָדָם, לָתֵת
לְאִישׁ כִּדְרָכָיו, וְכִפְרִי מַעֲלָלָיו..."  (כדאי לעיין שם בהקשרה של התפילה,
כאשר ירמיהו מצטווה לגאול את שדה חנמאל בן דודו, חרף העובדה שהעיר ניתנת ביד
הכשדים: "כִּי כֹה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל:  עוֹד יִקָּנוּ
בָתִּים וְשָׂדוֹת וּכְרָמִים, בָּאָרֶץ הַזֹּאת" ) על כן בדין התפילה היא לאבינו
שבשמים שיתקנם בעצה טובה מלפניו ולא מלפניננו.
אני על כל פנים אומר בשמחה ובכוונה תפילה לשלום המדינה.

שבת שלום
אמיתי.